Springer runt som nån slags påskkärring...

Oj, det är stressigt nu, mina vänner. Sista veckan i Svedala på ett tag..
Jag springer omkring hos släkt och vänner och hälsar på och typ äter dom hur husen, haha.
.
Onsdag em:
Fika hos Siri. Hon hade plockat fram bullar, skorpor, flera olika sorters kakor och serverade te.
Vi pratade loss och hon berättade bland annat hur hon träffade Bobby, alltså min morfars bror. Gulligare tant får man leta länge efter.
.
Onsdag kväll:
var jag inne hos min granne A-C. Vi satt först i soffan och konverserade och sen flyttade vi in på deras nyligen renoverade kontor (dom har en jordglob där som jag är helt nere i!!) och drack te och åt macka och bara pratade och pratade.
Hon berättade en massa historier om min mamma, och så sa hon: "Jag saknar henne mycket fortfarande!" och jag kunde se på henne att hon gör det... och det är 22 år sen hon dog nu. Gud, jag vågar inte ens tänka tanken om nån av mina bästa vänner skulle gå bort och jag satt sådär med deras eventulla kids...
Sen sa hon att vi är så lika "Jag ser ju när du pratar och rör dig och använder precis samma gester som Agnetha." Anna-Carin är en av mina absoluta favorit-människor! Hon är så behaglig, lätt, rolig och fnittrig på samma gång. 
.
Torsdag lunch:
sista måltiden hos farmor. När vi sitter och äter ringer det och hon ber mig svara. Då är det farmors kusin Anna-Lisa (haha, hon bodde på landet och hade en massa får när jag var liten, kommer jag ihåg!) och så pratade jag med henne ganska länge och hon säger att hon inte sett mig sen jag var liten.
När jag ska gå, efter en massa mat, glass och talking, ska farmor gå till sin vännina (för övrigt min pappas kusin) Harriet, som bor i huset mitt emot. Så jag följer med och hälsar på där också!
.
Torsdag em 1:
ringde Liz i Umeå och pratade 40 min. Jag saknar Liza nåt helt fruktansvärt!
.
Torsdag em 2:
var hos mitt "medium". Hon målade nya teckningar över mina händer och fötter, det har tydligen ordnat till sig lite! Efter typ en halvtimme knackar det på dörren, och vem står där? Jo, min själsysters mamma! Hur liten är världen då?!
Så hon kom in, och vi hade tydligen också nåt slags övernaturligt band... och hon hade bott granne och lekt med min mamma, morbror och moster när dom var små! 
Hur som helst, hon hade mått dåligt sista veckan och det berodde tydligen lite på mig... så gumman sa att det var meningen att vi skulle träffas och byta energi, så det fixade hon. Märkligt är bara förnamnet! När vi var klara skjutsade hon även bort mig till...
.
Torsdag kväll:
... min moster! Där har jag suttit hela kvällen, först åt vi mat, sen drack vi te/kaffe och bara pratade loss. Haha, Inger är så tokig och pratar oavbrutet. Hon är så fin, världens snällaste!
.
Det här innebär fem olika besök på två dagar. Jesus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback