Är musik det bästa som finns eller vad?


Det här är mitt favorit-band om jag måste välja ett.

En viss bit av texten är genial:

You're just a poor little city boy you don't know
what you're missing
I say welcome to the mountains
And you're just a skinny little city girl
you don't even know who you're kissing
i say welcome to the mountains


Just gotta love it!



Och på tal om musik.
Det var en svensk dam (kanske 65 år?) inne på jobbet idag och började sjunga Sven-Ingvars. Jag fortsatte på samma låt när hon slutade.
"Tycker du om musik?" frågade hon.
"Är det nåt jag tycker om så är det musik! Och skor!" sa jag.
"Men du! Jag är med i den norska Evert Taube-gruppen! Vill du följa med dit nån gång? Det är sista onsdagen varje månad! Jag bor ju i det gråa huset häruppe (pekar) så du kan ju åka med mig! Vill du det?"
"Haha, jag kan följa med nån gång!"

Typiskt mig, vad har jag nu gett mig in på?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback