Sliten...

Har bara jobbat fem timmar idag men är helt slut som artist.
Knut, Erik och jag har varit ute hela dagen och burit bord, skottat snö och flyttat och lyft och släpat grejer.
-6 grader så det var inte kallt. Mest bara så jävla skönt att få va ute och göra saker, använda kroppen och inte bara stå inne och slå in amaryllis i tidningspapper, som dom andra damerna gjorde idag.
.
Ibland tänker jag att jag nog skulle få spelet av att ha typ ett kontorsjobb eller stå i en fin butik som Nettan och J gör. Jag måste liksom få använda mer än min hjärna när jag jobbar. Ta i lite, get a little dirty utan att det gör nåt.
.
Samtidigt vore det kul att sminka sig, pynte sig, som man säger på norska. Det gör jag aldrig på jobbet, och det är säkert därför jag gör det och klär upp mig så jag nästan spricker när jag har fri.
Jag kommer aldrig bli en lösnaglar-, löshår-, ett kilo smink-tjej med ett ständigt hårspray-moln runt mig. Tyvärr på ett sätt.
.
Mitt jobb är outstanding. Jag uppskattar verkligen väder. Solsken ena dagen, spöregn nästa och jag får va ute i det. Inte jag måste, utan jag får!
.
Kommer sova gott inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback