Welcome to Spy bar.

Är det nåt jag hatar så är det att va sjuk. Det är seriöst nåt fel med min kropp just nu:



1.Jag har haft tre (!!) onormalt stora diabeteskänningar på mindre än en vecka. Efter den första började jag äta typ dubbelt så mycket som jag gjorde innan, för att det inte skulle hända igen. Och det gjorde det ju. Två gånger! Vanligtvis har jag kanske en liknande känning på ett år.


2. Vaknade kl tre-halv fyra inatt. Mådde nåt sinnessjukt illa. Mår aldrig illa när jag har lågt blodsocker så jag var bombis på att det var högt. Drog i mig tretton enheter insulin och gick ner till toaletten och spydde.
Gick upp till mitt loft igen.
Kollade blodsockret. 1,4, alltså väldigt lågt. ??????????? Och jag hade ju precis tagit mer insulin! Gah.
Vågade inte somna om, ifall det skulle bli värre.
Var nere och spydde flera gånger och drack en halv flaska saft för att få upp blodsockret.
Fortsatte spy.
Fortsatte kollla blodsockret typ var sjunde min och bestämde mig för att inte somna innan det var minst över 3.  Orkade inte springa upp och ner för trappan så jag började spy i en vit zinkhink som Liza och Christian skulle ha fått, med en hortensia i, förra sommaren.

Vi har ganska mycket att göra på jobbet nu och till råga på allt är det fredag. Och fint väder! Ville för fan inget hellre än att gå till jobbet.

Men noll energi. Skakis. Bara tanken på att äta fick mig att spy igen.

 

Försökte få tag i min chefs nr. Hittade det inte på 1881.

Ringde min jobbarkompis Karin istället och höll på att börja grina för jag hade så dåligt samvete och ville ju verklingen gå och jobba. Lugn bara lugn sa Karin.

Så jag är hemma. Har legat ner hela dan, och jag som hatar att inte kunna göra nåt, får panik efter tio min i en soffa och att sitta inne en hel dag finns inte för mig.

 

Nu ska jag försöka få tag i min diabetes-ssk och fråga vad fan det är för fel på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback