Lite allmänt prat på jobbet idag.

Karin och jag står och håller i en värstingstor rulle filt, som vi har på borden för att växterna ska få jämnt med vatten.
"Håller du i den nu, Ulrika?"
"(jag tänker på nåt helt annat:) Ja!"
"Nej, det gör du ju inte!!"

Vi pratade om pingst (dagens fråga, vet ni varför vi firar pingst? Eller pinse då, norrmän!), om hur man ska eller kan tvätta, blondiner (min chef gillar blondiner!), om varför kvinnor gillar män som arbetar fysiskt och med händerna och om varför män INTE gillar kvinnor som gör det.

"Jag använder inte deo, det är bara lurendrejeri!" sa Karin.
"NEJ! Vad säger du?! Det trodde jag alla människor gjorde?!" sa jag.
"Jag använder bara deo när jag ska på kalas!" sa Erik. "Det ska jag förresten idag, måste jag duscha?"
????? tänkte jag.
"Se till att du byter kläder i alla fall!" sa Karin. "Och lite deo under armarna, och ett streck på magen!"
"PÅ MAGEN?!" frågade jag.
"Ja, man vet aldrig vilka situationer man hamnar i!" sa Karin.

HAHAHA, dom är så jävla roliga mina jobbarkompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback