Allergi eller vatten i örat?

Som jag skrev tidigare idag: jag har ju varit på vårdcentralen!

Cyklade dit, kanske inte det smartaste draget eftersom jag inte kan andas normalt just nu.
Väl där hälsade jag på Ellynor, som var kompis med min mamma. Hon är så gullig!

Så kom han, doktor Forsman.
Han ställde frågor i typ tio minuter.
"Nytt husdjur? Pojkvän? Vistas du i miljöer du inte varit i tidigare? Träffar du mycket barn?" osv.
Jag bara: nej nej nej nej nej nej på varenda fråga.

Han lyssnade på mina lungor, det lät tydligen bra, fast jag rosslade som en annan valross. Så kikade han i min hals, i min näsa och slutligen i mina öron.

Förklarade att jag inte varit bra i halsen sen i november och varje gång jag dricker vin eller tränar blir jag dunderförkyld.
"DET ÄR ALLTSÅ NÄR DU DRICKER VIN DU BLIR DÅLIG?" frågade doktorn.
"Ja, eller alltså... när jag tränar.. simmar eller vad som helst."
"Försök att inte dricka nåt vin på en månad... eller två."
Allt jag tänkte var: NEJ! Att dricka är ju det enda roliga jag gör typ.

"Hör du dåligt?" frågade han.
"Va? Haha, ja mina vänner brukar mobba mig för det. Men så illa tycker jag inte att det är ändå, jag är ju inte döv." svarade jag.
"Det ser ut som att du kan ha vatten som blockerar (nåt i örat, kommer inte ihåg vad han sa)... . Det skulle kunna förklara att du är täppt i näsan, för det sätter sig där också."
"Eh, ok."
"Annars kan det va nån typ av allergi."

Oj. Jag fick ta några blodprover efter för att kolla vad det kan va för fel på mig.
Körde fram min "stick-arm".
Sköterskan körde in nålen.
"Så det fann lite blod kvar, vilken tur!" sa jag.
"Haha, ja det var väl tur på en 22-åring." sa hon.
Så rann det jättedåligt i ett rör, så hon fick ta ett nytt.
"Det kanske inte finns nåt blod kvar ändå?" frågade jag.
"Du är ju helt tokig!" skrattade hon. "Det är nog snarare så att det är dåligt med vakuum i röret."

Forsman skriver ett brev med diagnos till mig när proverna blir klara. Det blir en lång väntan. Nykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback