Släkten invaderar och firar pappa med buller och brak.


Kusin Jocke, kusin Thomas, Jockes flickvän Malin och Kristroffer.

Fasters man Peter, faster Cecilia, faster Britt-Marie och hennes man Leo.

Moster Inger, farmor.

Tre närmast kameran: Susannes rygg, min morbror Rolf och hans fru Gudrun.

Min fina kusin Elin och mitt söta kusinbarn Alice hänger i mitt rum och har målarverkstad.

Alice och jag.

Alice provar skor.. kanske inte exakt rätt storlek?

Vilken rolig kväll alltså! Min släkt är bäst i hela världen. Alla är så roliga att det inte är klokt, men B-M och jag har precis samma humor.
Kommer ihåg när vi tittade på Snickeriet en gång och B-M och jag satt och skrattade oavbrutet och kunde inte titta på varandra på flera timmar för då satte vi igång och skrattade igen.

Igår berättade hon en massa kul. Bland annat om när pappa var liten lekte indian med sina kompisar och farmor ropade att han skulle komma in och äta, då svarade han: "Jag har inte tid att äta! Jag är hövding!".

Och en annan gång hade dom sprungit och tagit en massa potatis av farmor och eldat och grillat potatisen och ätit och alla hade varit helt svarta runt munnen när dom kom hem. ("En tidig version av bakad potatis!" skrattade pappa.)

"Det låter som det var en farlig barndom, Tolla?" var det nån som frågade.
"Ja, det försvann några barn i veckan!" svarade han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback