Dagens fråga!



Vem skrev den?

Jag har precis tittat på Så ska det låta (nya fredagsunderhållningen för mig nu när det är Platens-fri-period) med pappa och Sus.
Pappa frågade mig och jag bara:
"GAAAH! Jag vet ju... ge mig tio sekunder! ..... ..... ..... .... PRINCE!"

Nördiga musikfakta är det roligaste både jag och pappa vet.

Kommer ni ihåg på mellan- och högstadiet (kanske gymnasiet också när jag tänker efter?) när man hade Nutidskryss.
Jag satt alltid och bara väntade och väntade på sista frågan. Gissade mig oftast igenom 1-9 där det handlade om vem som var president där och där eller hur många månader en elefant är dräktig (det enda jag kom på nu! En gubbe berättade det för mig på jobbet idag... 22 månader!) och så kom den äntligen.

Musikfrågan.

Vågar faktiskt skriva att jag hade rätt nästan varje gång. Ibland var det en film- eller kändisfråga. Jag läste så mycket tidningar så jag hade oftast rätt på dom också, haha.
En fråga rätt varje vecka, bra där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback