GLAD PÅSK!

Och på tal om glad... igår var det långfredag och långfredag är lika med kompisdag. Sjunde eller åttonde året nu tror jag?!

Minus en Johanna och minus en Carro (som jobbade) var det alltså Emma, Jess, Karla och jag som ställde till med middag.
Kycklingfajitas hemma hos Emma.

När vi hade handlat och var lite nedanför Hemköp möter vi en tant med en hund. Jag känner på mig nåt, och när hon är cirka en meter ifrån oss tvärstannar hon, tittar på mig och utbrister:
"ÅHH! Så fin du är! Vilka härliga färger! Vad glad man blir av att se dig! Ja, ni är fina ni andra också (ja, dom var mycket fina dom andra också!) men oj! Vad fint! Fantastiskt! (maler på i en halv evighet och jag blir typ helt chockad och står och är generad)."
"Tack..." piper jag fram och så fortsätter hon:
"Ja, ni är fina allihopa, men man ser ju verkligen dig! Man ser vad du är för person! Nu kanske jag var lite framfusig? Jag var bara tvungen att säga det!"

Haha! Jag blev så glad att jag tappade talförmågan! Tokiga lilla tant.

Vi hade hur som helst en underbart trevlig kväll hos Emma, även fast vi så såklart saknade dom andra två.

Jag åkte med Karla och Jimmy hem. Dom förhörde mig på vägskyltar och jag kände verkligen på ljuset att snart är det sommar!

Nu är det påsk, snart åker jag till stan och ska till Systemet och bunkra upp inför kvällen. Efter det kommer vi springa på stan i jakt på påsk-outfit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback