11:e sep.

Min mosters födelsedag (stort grattis!) och utöver det en dag för diverse tråkigheter. Anna Lindh, tornmos och gud vet allt.

Drömde så jävla konstigt inatt.
Min mormor.. igen. Hon satt på en stol i vårt kök och hade mycket längre hår än vad hon brukade. Jag kramade henne och hon såg så svag ut och jag grät och hela tiden hörde jag "Tidvis" med Lars Winnerbäck. Det var som att hon återuppstått och medan jag grinade gjorde hon det också, fast hon såg så lycklig ut samtidigt och jag frågade om jag fick sova hos henne och då sa hon att jag inte kunde det. Och bara det verkar sjukt, för det hade jag fått närsomhelst när hon levde.
Åh, vad jag saknar mormor.

Sen helt hux flux skulle vi ut och åka pulka på golfbanan fast det inte fanns nån snö. Emma, Karla, jag, en tjej som var ihop med kompis kompis på gymnasiet och min moster. Vi höll på och provade hjälmar i en evighet och sen var det sommar och mina grannar höll på att bygga ett staket.

Jag höll på och rev upp gamla vissna surfina ur en urna, och då kommer en tjej som gick på samma skola som mig på högstadiet och hon hade anorexia. Hon drack vatten hela tiden ur en vattenslang och yrade om skolan.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad läskigt! Jag drömde också om farmor inatt!

Själva drömmen var kanske inte så realistisk, men känslan var så himla verklig. Hon var precis så som jag kommer ihåg henne, samma värme. Herregud vad jag saknar henne!

2008-09-11 @ 17:02:37
Postat av: Ulla

Är det sant?!

Sjukt!



Mormor var helt enkelt bäst på alla sätt!

Ses vi imorn hos Inger? Det hoppas jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback