Birdie.

Imorse när jag kom ut i hallen fick jag se nånting. En talgoxe. En fågel som höll på att flyga in i rutan gång på gång (verkar va nåt med våra fönster här?! Ugglan förra veckan och nu den här.)
Det jobbiga var att den här gången var fågeln inomhus! Jag fick lite småpanik och ringde till pappa, som var lugnast i världen.

"Äh, öppna ytterdörren, dörren till balkongen och fönstrena så flyger den ut ska du se!"
"MEN! Den sitter ju precis där! På lampan vid tv:n, tänk om den attackerar mig!! Pillar ut mina ögon så jag blir blind eller nåt!"

Fågeln var iofs väldigt väldigt söt och ett tag när jag stod i hallen och spanade på den så trodde jag nästan vi skulle kunna bli kompisar.
Den satt stilla på lampan och jag smög nervöst runt och öppnade ett fönster, två fönster... och så skulle jag öppna balkongdörren. Och det gick bra. Tills jag stannade och kikade lite på fågelstackarn(stod typ 2 m ifrån nu) . Då blev han galen och flög iväg (ut genom ett fönster antar jag) och jag blev livrädd och sprang ut på balkongen med ett hjärtskärande skrik.

Jag lyckades till och med ta kort på den när jag var ganska nära. (Världens sämsta kamera + en totalstirrig fotograf = bilderna här under.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback