,

Drømde om min mormor typ igårnatt. Verkligen konstigt alltså, hon dog 2002 och det slet mitt hjærta i tusen bitar, men efter det har jag aldrig liksom "sett henne så levande", aldrig drømt om henne. Jag træffade hennes syster sommarn før kanske två år sen, och dom ær så lika att det ær læskigt, men den hær drømmen alltså, så verklig. Och overklig på samma gång!
Mormor var och kommer nog alltid att førbli den finaste person jag någonsin træffat. Vilken mænniska, vilket stort underbart hjærta och genomsnæll på alla sætt. Med en sån respekt før alla, tre tusen olika knappar i en burk i nedersta køkslådan, dom rundaste køttbullarna i værldshistorien, så mycket tålamod och kærlek och hon klagade aldrig øver nånting. Mormor hade det finaste smeknamnet på mig också, som jag enligt mig sjælv aldrig gjorde mig førtjænt av.
Saknar henne nåt fruktansvært.

.
Idag har jag varit ledig och grymt effektiv hela dagen. Var først på likningskontoret och fixade nya skattepapper, sen åkte jag till Ikea.
Nær jag skulle betala mina 120 galgar satt det en vindøgd norrman med værldens størsta næsa i kassan.
"Fyra paket galgar! Så långt kan jag iaf rækna!" sa han på norska och jag skrattade:
"Tur før dig då!"
"Ær du svensk?" frågade han.
"Ja."
"Det ær dærfør du har ett sånt festligt humør!"
Dom ær snælla i det hær landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback