Nytt år, nytt liv.

Nyårsafton blev verkligen den trevligaste på väldigt länge...
Carro, Nicklas, Johan, Micke, Marcus och jag mosade in oss i Carros mammas lilla bil. Carro körde. Sen var ju frågan hur vi andra skulle placera oss. Marcus, Johan och Nicklas satte sig därbak och sen pang! så var det fullt. (I höstadiet brukade vi åka fem stycken i ett bakstäte.) Då kom i fram till att jag skulle sitta på golvet framför Micke i där fram. Det... ehm, blev inte så bra. Sen skulle jag sitta mellan honom och Carro, men det blev inte direkt bättre, för då satt jag på växelspaken.
Det slutade med att jag satt mellan Nicklas ben där bak. Hur sjukt som helst. Skrattade hela vägen till Linköping...

Grabbarna var hur tjusiga som helst med frack och grejer, och Carro och jag började duscha och göra oss i ordning och så kom Jessan och vi kollade på fyrverkerier från Carros öppna fönster och drack öl/vin/sprit och lyssnade på musik (bland annat Eagle-Eye Cherry, kommer ni ihåg? Verkligen som att va tillbaka på högstadiet!) och pratade.

Trots att jag dansat soldansen i flera dagar blev det såklart snö... Vilket innebär att när vi skulle gå till Platå så fick jag ha små plastpåsar på fötterna..
Väl framme började vi mingla och satt i baren och hängde. Vi började fiffla med borsplaceringen och så fick vi sitta allihopa tillsammans.
Jag hamnade längst ut till vänster med Marcus mittemot och jag pratade med tre tjejer som satt brevid, hur trevliga som helst.

Maten var god, men förrätten hann jag inte äta så mycket av, pratade för mycket. När vi hade ätit färdigt hittade vi karaoke-maskinen och sen var det kört! Vi sjöng och sjöng och sjöng och jag tycker seriöst synd om alla runtomkring som fick lyssna på eländet!
När klockan slog tolv och det var bye bye 2007, hello 2008, stod Jessan och jag och sjöng "Song 2" med Blur, som var helt omöjlig att sjunga.
Uppe på dansgolvet blev det valsdansning och därefter vanlig dans dans dans! Sjukt kul!
Vi dumpade Platå och gick till Platens (kände oss lite överklädda i våra små Las Vegas-blåsor när alla andra hade jeans, men skitsamma!) och både drack och dansade vidare.

Carro gav upp vid ungefär halv tre, Jessan och jag lite drygt 20 min senare. Efter ett snabbt stopp på Hakepi började vi gå hem till henne. Ja, gå! Och varken Jessans eller mina fötter mådde särskilt bra. Det var som att dom fått för mycket alkohol och höll på att bli bakfulla!
Släpade oss hemåt och Jessan pratade i telefon och jag försökte mest koncentrera mig på att komma framåt. Inne i trappuppgången slängde vi av oss skorna och efter nån halvtimme kom Micke. Vi låg och tjattrade, jag kände mig mest i vägen, men sen somnade jag.
Min bror och hans kompis Anders kom också. Då fick jag flytta till sängen och så fick dom varsinn soffa.
.
Jag tror det kommer bli ett bra år, det här. Känner mig positiv och ska sätta upp lite mål. Hatar ordet "nyårslöfte" för det låter så tråkigt och pressande och hemskt.


Emma, J och jag hittade på den femte Harry Potter-filmen igår kväll. Jag älskar filmerna, dom är helt otroliga! Försökte börja läsa den första boken nån gång, men det passade mig inte, helt enkelt. Brukar ha lite svårt för sånt där hokus-pokus.
J säger innan varje film "Nu måste dom bli kära! Blir dom ihop i den här filmen?", hon liksom bryr sig mest om relationerna och vill ha romantik. Jag o min sida blundar halva filmerna så Emma får säga till mig att titta. Dom två sista filmerna ska vi se på bio när dom kommer! Jag längtar..

Vill ni se en tvätthög? Kolla här:



Jag har sorterat, men hela tvättstugan är smockad och har ingen aning om hur i helvete jag ska få plats med skiten i garderoben, den är redan full..

.
GOTT NYTT ÅR VÄNNER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback