Hockey på göteborgska.

Har varit ute och slirat igen... Med min vapendragare Jessan!
Igår, lördag. Vi startade kvällen med vodka, pisang och apelsinjuice.. och fotboll! Min favorit Alexander Östlund var såklart inte med (han kanske inte varit med på länge?! Är inte så insatt i fotboll längre) och ju längre matchen fortskred, desto mer frustrerade blev vi!
Ett jävla litet mål, ska det va så svårt? Grabbarna är ju proffs liksom! Det var hur som helst en kul match, Zlatan kung och Elmander prins på gräset. Fotboll är ju dödskul egentligen!

Iaf, efter en snabb tillfixning var vi på väg till Platå. Kändes som hundra år sen, har inte varit där sen i juni, en evighet.
Väl inne (ganska tidiga trots allt!) blev det en drink i väntan på det riktiga håll-i-gång-et.
Vi satte oss och rätt var det var hade vi ett helt hockeylag från Göteborg runtomkring. Trevliga. Älskar göteborgska!
Jessan hamnade med alla kidsen (dom som var typ 88:or) och jag med dom äldre (en 77:a, nån 81:a, 83:a osv).

Hängde lite med två av hockey-killarna resten av kvällen. Dom hade varsin klocka som sa vad klockan var (typ: it's 2 37 am) som jag höll på att skratta ihjäl mig åt, för jag hörde aldrig vad den sa och fick lyssna 70 gånger.

Det blev en väldigt bra kväll, fast det egentligen inte hände så mycket. Jessan var ute och spanade och jag hjälpte henne att spana, men det gick inte så bra. Inte så mycket studenter som i torsdags, haha.

Träffade en av mina favoriter från Stolplyckan på McDonald's, Azema. Hur gullig som helst. Hon undrade när jag skulle komma tillbaka och jag sa att jag inte visste...

"Imorse", kl halv ett, tog vi 530:n hem till Åtvid. Jag tror inte vi har åkt buss samtidigt sen hon flyttade till stan när vi slutade gymnasiet...

Läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback