Ödla & marängsvisch

Träffade en ödla på väg hem (nerför backen) från J. Ni vet små landödlor, som tycker om sol och värme. Vi fångade vattenödlor vid dammarna på golfbanan på somrarna när jag var liten. Jag vet inte hur många vi hade, kommer ihåg att John, som bor högst upp på gatan, hade en massa ödlor!

Vaknade upp i stan imorse. Carro och jag skrattade oss igenom bakfyllan (det är fan mitt favvo-tillstånd, man blir så sjukt avslappnad och allt är kul!) och det kom nån gubbe och fixade knopparna på garderoberna i hallen. Kitty höll på att bita av alla mina fingrar på högerhanden...

Ikväll är en del av pappas kompisar (eller man kanske inte säger kompisar i den åldern?) här och firar honom, han fyllde år förra helgen. Jag gillar pappas kompisar, dom är sköna allihopa! Vi pratade lite om Oslo och Helena ville att jag (Bartender-Ulla, haha) skulle blanda en massa drinkar till henne nån dag, men Susanne hade sagt att vi nog måste ta det en fredag, för jag är aldrig hemma på lördagar (!) haha.

J och jag gjorde marängsvisch ikväll. Äckligt gott, och inte direkt hälsosamt. Så har vi även tagit reda på att Emma och Linda kommer gå på gatan bredvid vår i Oslo.. Hur sjukt är inte det? Vi tittade på en karta och gatorna är precis intill varandra. Det är ju en huvudstad vi pratar om, vi kunde ju lika gärna ha bott på varsin sida av stan!

Nu: sängen. Direkt. Börjar jobba kl sju imorn, måste gå upp vid typ halv fem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback