Gællivare!

Min ipod ær fortfarande død. Mobilen också! Men vet ni vad? Det ær ju tur att jag har vænner hær. Har tillfælligt lagt beslag på Lindas mobil (hon hade med sig två) och J's mp3-spelare (hon hade med sig två).

Kanonvædret håller i sig. Eller førmiddags var det lite mulet, liksom konstig åsk-værme. Fick læra mig vad det hette på norska av nån tant på jobbet, men jag har redan glømt vad det var.... Nu dæremot, sol!

Jag kænner ett visst sug efter en fylla, vet inte om det ær vædret, eller det faktum att jag var så gott som nykter i lørdags som spelar størst roll i det.

Såg precis att jag ser ut som en krigsfånge på både armar och ben. Jord + vatten = gegga. Gegga + armar/ben = jævligt o-charmiga flæckar! 
Nær vi ændå ær inne på o-charmigt, på jobbet har jag fått nytt smeknamn. Eller jag fick det væl egentligen førra veckan, men den hær veckan har det verkligen satt sig hos alla jag jobbar med. Værldens fulaste smeknamn: Gællivare. Som det dær stællet i Norrland ni vet?
Jag hade baggy-jeans på mig i torsdags och då børjade Veronica sæga att jag hade Gællivare-hæng och så var det igång. Øyvind tycker det ær skitkul. Idag frågade han om jag kollade på vædret igår, før dom visar tydligen vad det ska va før væder i Gællivare på norsk tv! Till och med Erik har kallat mig det idag. Jag tror det kommer bli svårt att bli av med det dær nu... Haha.

Pratade med Jessan igår, høll på att børja grina. Nu vill jag faktiskt hem lite. Eller lite-lite. Iaf en svæng, några dar. Bara typ en vecka kvar, det ska bli så sjukt nice att glida in hemma på Kløvervægen och se hur många grannar som ær ute. Och cykla! Cykla ska jag gøra, det saknar jag hær!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback