Ge mig en ark!

Ge mig en ark!

Andra deltävlingen. Göteborg. Jag älskar Göteborg. Och jag älskar The Ark. Ringde fem gånger i smyg, haha. Pappa betalar! Så jävla glammigt, coolt, outstanding! Hoppas verkligen dom får åka till Helsingfors och visa var skåpet ska stå (o Ola får visa hur man blir sjukt sexig i en galen påfågel-outfit!).

På tal om Ola. Jag satt uppe hos Gerda och Håkan (min kompis Karlas föräldrar) och kollade. Min pappa och hans sambo var också där, och Susen och Pelle som dom brukar hänga med.
Karlas pappa Håkan är en speciell snubbe. Rolig och underhållande så man kan skratta i ett halvår (det ligger nog i generna, för hans dotter är precis likadan!) såfort han öppnar käften.
När Ola får av sig påfågels-jackan nånstans ungefär mitt i låten, och man ser hans håriga armhåla säger Håkan " Men hallå! Gå och raka dig under armarna!". (Han är bra på att klaga, Håkan, eller som han själv uttryckte det; han är en bra kritiker.)
"Men karlar ska ju inte raka sig under armarna! Det är ju bara tjejer som gör det för att behaga!" säger Susen.
"Tjejer ska inte bara behaga! Dom ska ju klara av att ha hand om ett hushåll också! OCH så ska dom såklart behaga!" svarar Håkan och jag skrattade så jag höll på att dö.

Det var en mycket trevlig kväll måste jag säga. Håkan eldade så det var minst 90 grader varmt, min kinamat-lax smakade lakrits, Gerda bjöd mig på annans-drinkar (så min vita period sket sig, kan man säga) och Håkan pratade om när han träffade Svante Thuresson  vid Stallet här i Åtvid, och det enda han kom ihåg var att Svante hade en vit skjorta, en smal slips och en blazer på sig och hade bordet fullt med sprit och cigg.

Tomorrow bär det av till Linköping. Med Emma och Zora. Det blir mitt premiäråk i deras nya Volvo, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback