23.09

Det har blivit sommar i Oslo. Sommar i luften liksom, den ær tung på nåt sætt som inte går att beskriva. Det var galet varmt idag, eller?... beror på bara på att dom två hetingarna Emma och Linda ær back in town?!
Så skønt att dom ær tillbaka, nu ær det bara J som saknas.. hær. Saknas gør många!

Folk dør tydligen som flugor hemma, efter vad jag fått høra av Karla. Otæckt det dær...

Vibeke som jag jobbar med lider av samma sjukdom som jag. Inte diabetes alltså, utan svårt sko-syndrom. Vi stod på jobbet och kollade i en katalog før strumpbyxor, och skorna var helt magiska! Vi bara suckade och pekade och sa hela tiden: "Dom dær står det Ulla/Vibeke på!" eller "Åhh! Det dær ær sånna skor som inte en mænniska skulle kunna gå i, men jag vill ha dom hemma i garderoben!" "Seriøst! Såg jag nån på stan med dom dær på sig skulle jag mørda personen och sticka med skorna!".
Vi hade æven spanat i samma par skor på Grendsen, ett par helt galet snygga svarta siden-pumps med en rosett som sitter bak på hælen och liksom ligger ner øver skon.

Nu ska jag hem. Frøken Bergstrøm lær inte va glad på mig før att jag går sjælv, men så ær det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback