Hem söta hem.

Jag hörde min bror skratta när jag svängde in på Klövervägen på väg från bussen ikväll.
Blev så glad att jag fick lust att springa hem!

Gick upp till Karlas föräldrar där stod Kristoffer med Håkan och Håkans kusin Bengan (för övrigt Johans farbror) som håller på och skrapar bort färg och målar deras hus.

 
Huet är vanligtvis mörkblått...

Så bara pratade vi. Och tittade på Håkans Amazon som är helt underbart fin.


Provsittning.

Så gick jag ner ett hus, alltså till mitt eget.
Där var det förfest. Pappa, Susanne, deras vänner Kjell och Birgitta och även pappas gamla golfkompisar Thomas och Birgitta, som jag inte sett på år.

Birgitta är så gullig och frågade om jag kom ihåg när jag var hemma hos dom för evigheter sen, tror jag var sex år kanske.
"Jag kommer ihåg! Jag låg på golvet och tittade på tv. Det gör jag fortfarande, sitter alltid på golvet!"


Så gick dom till Golfrestaurangen.

... och jag kände på mig att dom skulle komma tillbaka.
Och det gjorde dom!

Nu har vi precis ätit glass och druckit Amaretto på balkongen. Där det för övrigt är myr-invasion!

"Vi ska måla om hallen på semestern" säger pappas sambo. "Vi har köpt nytt mörkt trägolv, så det måste bli vita väggar... om jag får bestämma!" fortsätter hon och sneglar på pappa.
"Mörk-vitt tycker jag!" säger pappa.
Pappa har världens bästa humor och väldigt trevliga vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback