Tillbaka i Oslo.

Vet inte riktigt var jag ska börja...
I onsdags var vi ju ute hemma i Linköping. Jess, Emma, Karla, Jesper, Johan, Matilda och jag. Förfest hemma hos Jess där jag tappade ett visglas i golvet som gick i tusen bitar. Johan och jag rev i vanlig ordning ner gardinerna och fixade turbaner.
Vidare till Platens där det konstigaste som hänt i hela mitt liv hände!
Jag kom ner i hålan och fick syn på.... MONEYBROTHER!
Finns det en snyggare kille i hela världen? Tveksamt!
Finns det en kille i hela världen som gör bättre musik? Tveksamt!
Det här är en människa som jag verkligen ser upp till, som jag alltid tyckt verkar vettig och inspierande på alla sätt.
Jag stod i baren men Emma traskade fram och började prata med trummisen i hans band. 
Så hade Emma vänt sig till Moneybrother, sagt typ "Min kompis typ lyssnar på dig jättemycket och hon har precis fyllt år så jag tänkte att du kanske kunde bara hälsa på henne?".
Rätt vad det är är Moneybrothers ansikte tre decimeter från mitt och så säger han:
"Du... din kompis tycker att du och jag ska gå hem och ligga!"
En sekund, två.. tre... det är ta mig fan hel svart i min hjärna! Jag kommer inte ihåg vad jag svarade eller vad han sa mer.. men jag var (och är fortfarande när jag tänker på det) i chocktillstånd. 
Och Emma hade ju inte sagt det!
Aldrig i hela mitt liv har jag tappat respekten för en person så fort! Jag kände mig 10 cm hög. 
Satt och grinade på toan på Platens efteråt. 
Jess berättade sen att han hade vänt sig för att gå och sen vänt sig tillbaka men jag har ingen aning om vad han sa. Kommer inte ihåg nånting. 
Sjukaste NÅNSIN!
Igår åt Emma, Jess, Karla, Jesper, Hana och jag lunch på Ghingis. Skrattade och var bakfulla och lättroade i allmänhet.
Sen åkte Liz och jag. Skitkul hade vi på vägen. Det är alltid väldigt givande att prata med Liza! 
Det regnade hela vägen. Vi stannade precis innan norska gränsen och handlade och köpte godis och åt på Max på ett gigantiskt köpcentrum som var stort som en flygplats. Största godisavdelningen jag nånsin sett i en mataffär. 
Liz släppte av mig i Moss och jag tog tåget. Tyvärr hade ett träd ramlat över rälsen så ag kunde bara åka tåg typ halva vägen. Sen fick jag byta till buss. Och sen skulle vi åka tåg igen sista biten men det kom aldrig. Så vi stod ute i regn typ 20 min och sen fick vi åka taxi. 
Kaos.
Blev taxi hem från sentralen också. 
J och Nettan var vakna när jag kom och fick varsin rolig ballonghelikopter och två och ett halvt kilo godis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback