Nu känner jag att jag måste skriva om grisfesten igår!


Linus, Ludde, Johan och Nicklas kom och hämtade mig. (Linus körde.) Jag blev inmosad i mitten där bak mellan Johan och Nicklas.
Dom var redan ganska i farten, antingen väldigt bakfulla eller på god väg att bli fulla.
Roligaste kommentaren på vägen in får Johan till när han vevar ner rutan på sin sida, trycker upp face:t i rutan och säger: "Vad skönt det där när det blåser i näsan!".

Vi mellanlandade hemma hos Jesper (som för övrigt bor precis över Pizzafiket som vi hänger på typ varje söndag!), där det var fotboll på tv och tjuvringningar i datorn.
Holland fick storstryk och så gick vi mot stan. Satte oss på 55:an, och började dricka.
Nicklas satte ribban och gick och köpte öl/cider till oss allihopa, både en och två och tre gånger. Ett tag satt jag med tre cider framför mig och undrade hur i helvete kvällen skulle sluta.
Carro behagade komma också och så sprang jag på Robert i kön till toaletten.

Nicke hade hållit på hela kvällen och yrat om att han så gärna ville ha av sin mobil på mitten. Han slog den i allt möjligt och slet i den.
Tillslut fick Johan tag på mobilen och bara knäckte den rakt av i två delar. Därefter mixade vi en "mobildrink" (=X antal mobildelar i ett glas med vatten, shake:a och tada!).


Bra på lyset var vi nog alla när vi skulle gå (bortsett från Linus då). Vi vinkade av Carro och skulle gå ner och käka nåt. Nicklas pratade med allt som kom ivägen och jag skrattade så jag gick dubbelvikt.
Bland annat presenterade han sig som August........ Strindberg, frågade alla taxichafförerna om dom hette Morgan och flaxade med armarna som en örn.
Jesper började jiddra inne på Citygrillen och frågade varför en sak kostade en krona mer än nåt annat fast det egentligen var samma sak.
Efter många om och men bestämde han sig för en tunnbrödsrulle, med extra stark sås vilket han bittert fick ångra, för hela vägen hem sa han att det brann i munnen på honom.

Vi andra tog bilen till Max där vi såklart träffade folk från Åtvid, och Ludde tog en läskmugg och fyllde med ketchup.

Det blev en helt crazy och rolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback