Anfall.

Hur går det när man trycker ihop 5 tjejer vid ett bord, adderar champagne, vin och mat i överflöd?
Jo, man får en trevlig kväll.

Vi var fem, jag, Jessan, Karla, Emma och Carro. J bangade. Käkade på Magnolia gjorde vi, hur gott som helst. Jag åt torsk, har en förmåga att alltid beställa fisk när jag är på restaurang, och den här gången var det verkligen nåt utöver det vanliga.

Tystnaden existerade inte under de timmar vi satt och åt. Skrattade, pratade minnen, vad som hänt sen sist. Jag skrattade mest när vi pratade om J som när vi var små tydligen var rädd för Emmas pappa, Dag. När J ringde på hos Emma och hennes mamma öppnade frågade hon...
"Är Dag hemma?" ... innan hon frågade om Emma var hemma, och var Dag hemma sa hon: "Det var ingenting" och gick igen. Sjukt roligt.

Carro gick hem efter att vi hade ätit, Emma likaså. Så då återstod jag, Karla och Jessan. Vi träffade Micke på vägen och jag styrde upp tuggummi-tävling som vanligt.
Väl inne: galet mycket skönt folk, mycket folk, bra musik. Och jag var total-nykter. Hatar det, är man bland fulla människor ska man va iaf onykter själv. Men det där fixade vi till sen. Slutade med att jag var kalas-full istället, haha.

Vi hamnade i vanlig ordning hos Korvgubben, och det är Krovgubben med stort K för han heter det. Jag vet det för jag frågade och hans kompis hette Rolf. Jag lovade att jag ska bjuda dom på glass nästa vecka.
Karla, Jessan och jag ställde till med korvkalas, vi satt på gatan och åt korv som jag tydligen betalade. Då kommer det en cooling och sätter sig vid oss. Rolig som få med långt blondt hår. Kille alltså.
Efter nån minut kommer Jessans ragg, som tydligen känner killen.
Karla sitter och säger "Möhlenöh!" hela tiden och det blir bara roligare och roligare varje gång.

Styr upp en efterfest bestående av oss tre tjejer, blonda killen och Jessans ragg. Trevligt.

Nästa problem blev ju hur vi skulle sova. Det fanns en säng (1.20), och två soffor att tillgå. Jessan och ragget fick ta sängen, ganska logiskt (måste också poängtera att alla möblerna finns i samma rum!). Karla fick en soffa och jag och Blondie skulle dela på en. Trångt som fan, ni vet Klippan från Ikea? Den är inte så jättstor vilket innebar att Blondie fick ligga typ dubbelvikt och jag sov med huvuvdet utanför kanten.

Vaknade mitt i natten (på morgonen?) och gick på toa. När jag kommer tillbaka lägger jag mig på golvet bredvid soffan istället, och när jag vaknar nästa gång är blondinen borta och min soffa är ledig, haha. Ingen av oss övriga vet vad som hände egentligen.
 Det knäppastre var att han glömde sin jacka med nyklarna kvar i fickan.

Karla, Emma och jag åkte hem idag och jag fick åka raka spåret till Lilian sen och sälja blommor. Gjorde några arrangemang och pratade med tanter.
Lilian sambo, Stanley har precis gjort klart en skiva. Han har tydligen tryckt ut 200 ex, så gav han mig ett och jag sa att jag ville köpa den, men det fick jag inte, för jag skulle få den sa han.
Stanleys mamma Gunnel är hur gullig som helst också. Hon är så glad och pratar och pratar.

Imorn: jobb jobb jobb. Börjar kl 7, slutar vid 21. Käre tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback