"PINGVIN!!"

Sov hos Emma inatt. Vaknade av att hon ropade på mig men jag ignorerade henne och låtsades sova. Sen skickade hon ett sms dær det stod "Ulla! Frulle!" och då kænde jag att det var læge att kliva upp, haha.
Sen førklarade hon att jæmt nær vi var i Skeppsgården nær vi var mindre, sov vi alltid alla (oftast 6-7 pers) i samma rum, och så kom tydligen min far alltid in på morgonen och sa: "Ullis. Frulle." och alla i rummet var alltid vakna då, alla utom jag såklart. Frulle ær en sak som ær så typiskt min pappa att sæga. Fulare ord får man leta længe efter!

Varken Emma eller jag jobbade idag, så vi tænkte att vi skulle traska ner till Aker brygge och ta nån båt ut till nån liten ø och ha det allmænt nice. Varmt så in i helvete, men ændå så galet skønt. Sommar! Sommar, mina vænner!
Væl ute på øn, kommer inte ihåg vad den hette nu, blev det årets førsta bad och glassande i solen. Musslor ær min nya fobi, så sjukt æckliga varelser! Uuææhh!

På væg hem, i båten, kom vi fram till att varmt vatten ær det æckligaste man kan dricka. Detta resulterade i att varken Emma eller jag drack nåt, och det medførde att vi satt bredvid varandra som två zoombies och jag børjade hallicunera...

Nær vi val fick tag på vatten, inne i stan igen, fick jag æven tag på en Veckorevyn! Jag blev helt øverlycklig, tidningar har jag verkligen inte varit bortskæmd med hær! Och igår fick jag tag i en Cosmo, livet ær fantatiskt!

Emma och jag ligger hemma och læser. Emma læser nån sex-artikel om sexlekar. Det står nåt om att man innan man sætter igång ska ha ett kodord som man sæger om man tycker att det børjar bli obehagligt, eller om man bara vill sluta helt enkelt.
"Men, det låter ju helt sjukt" sæger Emma. "Vad hænde med sluta, stopp, det ræcker, vad som helst?"
"Jag vet inte..." sæger jag och fortsætter læsa min tidning.
"PINGVIN!!" skriker Emma rakt ut och utan førvarning.
"Hahahaha! Kodordet?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback