Pappa är bäst.

Min pappa är världens bästa... och han har lärt mig typ allt jag kan om musik (allt annat jag kan har min bror lärt mig, men det är en annan historia!).

Jag sitter i mitt rum, pappa sticker in huvudet lite försynt och säger:
"Youtube?"
och jag nickar.
"Vänta ska du få se!" fortsätter han.
Han skriver sjukt långsamt... bara med pekfingrarna. Jag väntar.. bokstav för bokstav.
Får upp "Hey Jude" med Beatles.

En grymt skön låt. Pappa sitter på min säng och diggar, sen reser han sig upp och säger:
"-68!"
"Är du säker på det?" frågar jag och han säger att han tror det. Jag måste såklart dubbelkolla... och det stämmer! Vilket jävla minne, låtar, artister, årtal, album. Sånt kommer han ihåg, och jag förstår att det är från honom jag fått det.
Hela min uppväxt, när vi lyssnat på radio har han sagt:
"Vem gör den här?" och så har jag fått svara. Haft fel extremt många gånger, såklart, men lärt mig så mycket också.

Det ringer, och jag går ifrån. Pappa sitter vid datorn när jag kommer in och lyssnar på "Bohemian rhapsody" med Queen. Jag älskar den!
Typ förrförra sommaren när jag var ute och åkte bil med brudarna hade vi en skiva jag bränt med, med den låten på.
"Kan jag få höra den en gång?! Snälla?!" frågade jag och det slutade med att jag fick nöjda mig med att höra halva låten, för tjejerna klarade inte av det.
Bästa låten med Queen tycker jag annars är "To much love will kill you", den är helt outstanding!

.

Jobbar till 14 imorn.
Har räknat ut en sak... Jag var sjuk i torsdags, och hade jag inte varit det hade jag jobbat 57 timmar förra veckan. Nu blev det 51.
Tre dagar med 11-timmarpass på en vecka. Lite för mastigt för min smak, haha. Men shit vad kul jag kommer ha när jag får lön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback