60 questions.

1. Hur gammal är du om fem år? 30! Kan ni fatta det?! Eller, ja, 30 och ett halvt till och med!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Har inte träffat en enda människa än...

3. Hur lång är du? 1.64.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Jag såg en fransk (extremt svag för franska filmer) som jag tror hette "Samtal med min trädgårdsmästare" eller liknande på SVT förra veckan. Bra.

5. Vem ringde du senast? Min bror.

6. Vem ringde dig senast? Farmor.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Morrn! Har du det fortsatt bra på sexan? Jag kommer nästa fredag! Kanske du kan titta in till stan något där, tänkte ta mig till Åbg först i veckan där? Ska bli skönt o komma hem och att du är hemma då med! Kramar&Puss"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Läs nästa fråga!

10. När såg du senast din mamma? Hon dog när jag var tre år.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna med lite bruna stänk.

12. När vaknade du i dag? Ungefär halv nio av sms:et här lite högre upp.

13. Vilken är din favoritjulsång?
"Do they know it's christmas?" Band Aid. Sting är så galet het i videon också!

14. Vilken är din favoritplats?
Oj. Om jag får yra fritt, så kan jag sakna det där gigantiska huset i Skeppsgården som min morfar byggde för jättelänge sen, där jag spenderat en massa fina somrar med både släkt, familj, massa vänner och grannar. Dör lite när jag tänker på det. Herregud så fint det var.

15. Vilken plats föredrar du minst? Oj vad svårt. Har jag bara bra sällskap trivs jag nästan överallt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag bor på landet, med en fantasisk trädgård, odlar massa grönsaker, dricker rödvin, åker vespa (dock inte samtidigt då), jobbar med nåt som ger mig nåt, har kvar mina fina vänner och kanske har jag gift mig? Vem vet.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Döden.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
På bakfyllan i söndags hemma hos Jess och Micke skrattade jag så jag grät. Jess sa nåt otroligt märkligt typ "Mössan som en boll var" eller nåt liknande.

19. Hur stor är din säng? 1.20 i Oslo. Saknarrrr.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror lite på. Vanligtvis i underkläder.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En. Ergonomisk.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett. Östergötland.

24. Vilka städer har du bott i? Oslo. Har hängt en jävla massa i Linköping men aldrig bott där.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar skor!

26. Är du social?
Jovars.

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry's Cookie dough. Och pappa gör god glass också!

28. Vilken är din favoritefterrätt? Morotskaka!

29. Tycker du om kinamat? Nja. Hellre sushi i så fall.

30. Tycker du om kaffe? Nja. En Mocca nån gång funkar. Men svart kaffe, nej tack.

31. Vad dricker du till frukost? Grönt te.

32. Sover du på någon särskild sida? Mina vänner brukar skoja och säga att jag kan sova varsomhelst, närsomhelst och med vemsomhelst. Och på vilken sida som helst också!

33. Kan du spela poker? Ungefär varannan gång går det bra.

34. Tycker du om att mysa/kela? Haha!

35. Är du en beroendemänniska? Nej, det skulle jag inte påstå.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner ingen nej, men Dr Alban och Therese Alshammar!

37. Vill du ha barn? Hjälp. Jag vet inte? Jag blir mer tveksam för varje dag som går, för den här världen är ju så sjuk. Men jag älskar ju kids! Så förhoppningsvis, om jag träffar nån vars gener jag känner måste få leva vidare.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Men varit riktigt nära några gånger. En gång när jag var kanske sex och hade diabeteskänning och pappa försökte få mig att äta en druvsockertablett. Jag bara svalde den och så la den sig i halsen så jag inte kunde andas. Då ringde pappa ambulansen. Och förra hösten på mitt jobb, också i samband med en diabeteskänning, ringde min jobbarkompis Karin 112 (eller är det 113 i Norge?).

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet! Saltvatten! Men jag gillar bassänger också, gammal simmare som jag är.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst och helst, men det blir en del alkohol...

42. Äger du dyrbara smycken? Har ärvt en del. Det som betyder mest för mig är i alla fall en rubinring som jag fick av min mormor när jag konfirmerades.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? På Spåret. När jag är i Norge ser jag aldrig på tv.

44. Kan du rulla med tungan? Ja!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min pappa, min bror och jag har precis samma humor. Och min faster! Ibland kan vi inte se på varandra utan att skratta. Och alla mina kusiner är sjukt roliga faktiskt.

46. Sover du med gosedjur? Nej.

47. Vad har du för ringsignal? En klassisk "ring ring"-signal. (Världelös telefon!)

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, en hel del. Lika galen i att klä upp mig då som nu!

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En spruta.

50. Flirtar du mycket? Ja. Jag måste skärpa mig alltså.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Har inget körkort.

53. Vilken var den senaste boken du läste? "Alef" av Paulo Cohelo. Loved it!

54. Läser du någon dagstidning? Corren.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. Men jag köper fruktansvärt många modetidningar.

56. Dansar du i bilen? När jag åker bil med mina vänner och det är en dansig låt.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar på P3 nu.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En låttitel skulle jag tro. Har lappar med låttitlar liggandes överallt.

59. När var du i kyrkan senast? I somras, när mitt kusinbarn Agnes döptes.

60. Är du lycklig? Mestadels ja!

Snodd här: http://rodeo.net/niotillfem/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback