Dagen bara rakt upp och ner.

Började dagen idag med att baka scones och invänta Emma-vän som även hon befinner sig på Klöverstreet nu.
Vi smockade i oss scones, drack te, tände en brasa och pratade oavbrutet i flera timmar.

Sen blev jag så trött (scones-koma) att jag somnade på soffan och Emma läste tidningar i andra delen av samma möbel.

Ner mot centrum. Till banken, där jag betalade en försäkring. Vidare till bokhandeln där jag hälsade på Frida, J's lillasyster som jobbar där. Köpte fyra böcker.
In till blomsterbutiken på Ica, där min gamla jobbarkompis Lilian håller i trådarna. Hon var tyvärr inte där idag. Jag köpte en orkidée.

Upp till farmor en tur. En kopp te och konversationer. En av farmors gamla vänner, Viola har dött. Det var tråkigt att höra.

Min kära bror körde in huvudet ungefär klockan fem, och så gick vi rakt över gården till Siri, som är min morfars brors fru. Det var hon som skulle få orkidéen.

Jag har skrivit om Siri så himla många gånger förut, hon är så härlig att man blir alldeles matt. 90 år fyllde hon 12 januari!

Vi var kvar några timmar och åt en kakbuffé jag sällan sett maken till.

På vägen hem hyrde jag en film.
Snart kommer Emma (och förhoppningsvis Karla, hon svarar inte i telefonen...) hit och så ska vi se den.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback