I lördags morse kl 08.30 åkte familjen Nilsson/Gustafsson/Almborg på svampjakt...


Pappa hade många bra svampställen! Han gick runt och gapade om var vi skulle leta för att hitta så många som möjligt.


Svampplockning ska definitivt bli min nya hobby!


Kundkorg, haha!


Vi tappade bort Susanne, men sen hux flux hittade vi henne igen.


Kafferep! Pappa hade faktiskt på sig golfskorna!


Kristoffer hade med kaffe, och te till mig (!).
"Kan jag slänga tepåsen i skogen eller måste vi ta med den hem igen?" frågade jag.
"Den har väl halveringstid på två månader. Inte som uran direkt!" sa pappa.

När vi satt och drack som bäst började pappa gå runt och leta svamp igen.
"ADHD på honom alltså!" sa jag, för bara tio min innan hade han sagt: nu fikar vi och sen går vi mot bilen igen! Haha, galning.


Två timmar senare; hela bordet på balkongen (sex platser..) är fullt med trattisar! BRA DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback