Oslo.nu

Lägesrapport, ja?
.
Totally crazy kväll last night. På dagen köpte en en och en halv liter vinflaska på systemet. Har ni sett en sån nån gång? Haha, så rolig och stor som en mindre elefant!
.
Jess, Karla, Matilda, Lina och jag ställde till med en flippad förfest. Det dansades i soffan, eller ja, det dansades överallt och vi lyssnade på 90-talsmusik.
.
Vidare till los Charkos! Massa kö, som vi slapp stå i. Väl inne då. Väl inne upptäcker jag att jag glömt halva min outfit (skinnväst) hemma! Jag hade bara en svart/guldglittrig genomskinlig top på mig! HAHA! Hur dum får man bli?
Skrattade halvt ihjäl mig, och tog en taxi hem till Jess och hämtade västhelvetet.
Kom tillbaka lika snabbt och började dricka väldigt tjusiga drinkar. Och sen spårade det fullständigt. Alltså, jag vet inte hur många timmar på bussen idag jag satt och skrattade både åt och med mig själv.
.
Det var fullt, så mycket folk! Jag blev alldeles varm i hjärtat. Äntligen liksom!
.
Nu är jag tillbaka i sängen på Dops gate i Oslo. Och det känns fantastiskt! Når vi rullade in (fullsatt buss) från östkanten mot centrum och stadssiluetten dök upp, jesus! Jag lyssnade på "Gammal sång" med Veronica Maggio.
.
Oslo är magiskt. Traskade hem med min lilla väska dragandes efter mig och töserna satt redo i soffan för helguppdatering.
.
Så, nu har jag lämnat Linköping, mitt på många sätt känslomässiga minfält bakom mig för den här gången. Vi har ett stormigt förhållande, minst sagt. Hatkärlek.
Mitt med Oslo är mer överväldigande. Inte helt problemfritt, men jag trivs så himla bra här. Så mycket stadsbo fast jag längtar efter en trädgård... Livet är väl fullt med krockar, I guess.
.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback