ÅFF - Degerfors på Kopparvallen.

Pappa bjöd med mig på Superettan-fotboll (hade det varit den här tiden i fjol hade det varit allsvenskan!!) idag. ÅFF mötte Degerfors på Kopparvallen.

Fotboll kan jag typ ingenting om, men jag tycker ändå det är väldigt kul att gå och titta.

Pappa, jag och Micke (granne, för övrigt även Karlas farbror) åkte dit. Väl där var halva grannskapet, bland andra en av mina favvo-grannar, Anna-Carin med sin man och dotter och barnbarn (Emil och Elsa, som vi hälsade på sist jag var hemma, ni vet).


Det är riktigt problematiskt att ta bra bilder på fotboll, märkte jag! Byggnaden i bakgrunden är min gamla högstadieskola, Alléskolan.


Matchen var ganska värdelös, ÅFF yrade mest omkring och Degefors tog ledningen efter fyra minuter. Dom liksom spelade ingenting, bara haltade runt och missade passningar stup i kvarten.
Den ende som skötte sig (tyckte jag då, men som sagt; jag kan ingenting om fotboll!) var en kille som jag aldrig sett förut, norsk (tur att man har emigrerat till rätt land!) som hette Steinar. Fint hår hade han också.

Resultatet då:
2-1 till Degerfors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback