Gambia, forts.

Vet inte riktigt var jag ska borja sa jag borjar val med hej, da. Hej.

Ska snart ga och hamta J som ar kvar pa hotellrummet och sen ska vi  bada och sola igen. Seriost, jag har inte varit sahar brun sen jag var litet kid. Inte ens efter tva mander pa Mallorca! Jag hatar ju som bekant att sola, men har upptackt att det ar ganska nice.



Det har ar en valdigt stressande semester, pa ett satt. Johanna och jag ar forfoljda klippt hela javla tiden!! Folk springer och fragar efter oss, letar efter oss, vill ta med oss hit eller dit.

Igar nar vi kom tillbaka efter middagen satt han I want you to be my baby-mother och drack ol utanfor vart hotell! Han ar muslim, han ska inte dricka ol! Jag far lite ont i magen nar jag tanker pa hela grejen, dom ska kramas (och vissa pussas, good lord!) stup i kvarten och jag vill bara va ifred.
Dumma gambianer! Jag funderar pa att sla honom riktigt javla hart i magen nasta gang jag ser honom sa kanske han haller kaften och forhoppningsvis forsvinner.

Annars ar det bra, riktigt varmt idag.

Kommentarer
Postat av: binta

du borde varit medveten om att folk följer efter en stup i kvarten om du hade läst på om landet innan då åkte dit för att sedan klaga och kalla dem dumma. Gambia är inte ett ställe man bör åka till om man vill vara ifred, då är det bättre att stanna på hotellet.

2010-04-21 @ 09:41:33
Postat av: Ulla

Vi åkte inte till Gambia för att sitta inne på hotellrummet i två veckor. För övrigt fick vi inte ens va ifred på hotellet, eftersom hotellpersonalen kom och sa till oss hela tiden att nån väntade på oss utanför. Självklart hade vi läst att gambianerna var ganska "på", men jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat förutspå att det skulle va så extremt som det faktiskt var. Jag ser mig själv som en ganska social person jag gillar att prata med folk men när man inte kan ta ett steg utan att nån drar i en eller pratar med en blir det ganska påfrestande.

Och jag tror inte det finns en enda människa i hela världen som åker på semester för att bli förföljd på det sättet som vi blev.

Jag kommer aldrig att rekomendera två unga tjejer att åka till Gambia, även fast vi såklart övervägade hade en väldigt rolig och trevlig semester.

Postat av: binta

får jag fråga, varför åkte ni till just gambia? jag bara undra är inte ironisk eller något :)

jo tack jag vet, jag är halv gambian och har varit där x antal gånger. its nice 2 be nice. ingen har nånsin dragit i mig då jag alltid går ut med manliga släktingar men jag har sett det. synd att du känner så men nu vet du! kul att du hade roligt iaf

2010-04-21 @ 21:02:28
Postat av: Ulla

Klart du får fråga! :)

Vi satt och kollade på några sista minuten resor och hittade en resa och så tänkte vi varför inte Gambia?

Där vi bodde var det ju i princip bara hotell också, jag vet inte om det är annourlunda om man kommer "lite ut ur turistområdena"?

Och vi är ju liksom svenska och väldigt ovana vid att folk följer efter oss och vill ta med oss överallt liksom, haha!

Take care!

2010-04-22 @ 10:47:44
URL: http://ullaulla.blogg.se/
Postat av: binta

haha jo det är ju fullt med bumsters vid hotellen... ni borde försökt ta er ur och lite mer in i "riktiga" Gambia :)där kryllar det inte av dem! det är rätt annorlunda utanför hotell områden men där vill ju också folk prata med dig, fast inte bumsters utan vanliga människor. jo det förstår jag :) synd att du inte kommer återvända, men nu har du varit där iaf, tack detsamma!

2010-04-22 @ 16:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback