Memories.


(Ja, jag vet att jag haft uppe den här bilden 20 miljoner ggr förut, men kan inte låta bli..)

Kvällen har jag spenderat med några av mina bästa vänner. Emma, J och Karla (+den sistnämndas pojkvän Jimmy) hemma i Emmas kök.

Oj, vad vi har skrattat åt gamla minnen!


Karla har ett riktigt elefantminne och kommer ihåg allting!


Vi har pratat om så många olika händelser från vår barndom och tonårsperiod, tex...


1. När Karla "tappade" en sten på min hand när vi lekte på hennes baksida.


2. När Emma och Karla lurade ut en kille som heter Johan "på trolleritrick igenom förstret" när dom var på Öland för 100 år sen.


3. När Karla och jag sprang runt med min lilla rosa dockvagn med sammetstyg. Jag satt i vagnen och hon sprang med den, sen ramlade hon och fick handtaget över sina händer och sprang gråtandes därifrån. Dockvagnen fällde ihop sig och jag satt fast och kom inte ur...


4. När Johanna och Emmas ragg (en av dom hade ihop det med båda två, vi var väl typ 11? Haha!) snodde min grannes cykel nere vid Ica och parkerade den i en snövall utanför mitt hus. Sen hoppade dom (killarna) sönder Emmas säng och när dom kom ut hade grannen snott tillbaka cykeln!

5. När vi var i Skeppsgården och tog båten ut ("Halvvägs till Finland!" som Karla sa) och vi skulle till en ö med en massa fridlysta fåglar, och årorna gick sönder och flöt iväg och det regnade och ingen hade teckning på telefonen och det blev dimma. Motorn startade inte. Vi skulle få dö i båten.
Till slut fick väl Jess fart på motorhelvetet if, våra föräldrar var ganska oroliga när vi kom tillbaka.

I samma veva träffade vi en stockholmare som hoppade från en 10 (?) meter hög bro rakt ner i vattnet, och en blond kille med pottfrilla som hette Linus och jag fick blåbärsfläckar på mina byxor.  

6. Jess hade två övervilda partys på ett halvår. Första gången för att fira att hon kommit in på frisör. Allt ballade ur såklart. Det kom en hel busslast okända människor från Linkan och levde rövare. Nån stoppade in ett fryst rådjurshuvud i micron och satte på. Nån kaste glas i väggen. Nån hade sönder en badenbaden-madrass och det låg stoppning över hela kvarteret. Nån åt smör rakt ur paketet med en kniv. Nån snodde mobiler och plattänger. Nån ringde från Jess hemtelefon konstant (hon betalade allt, stackarn!). Nån skulle slå ner nån annan.
Jag gick på promenad med nån snubbe jag var noll intresserad av och sen när vi kom tillbaka flydde jag hem och satt vid köksbordet och läste Corren när en polisbil rullade förbi. Dom stannade utanför och jag gick ut.
"Det är fest här nånstans va? Grannarna ringde." sa poliserna.
"Ja, men det är lugnt nu.. Jag var där, men det är inget liv nu! Ni kan åka tillbaka till stationen!" ljög jag, det var ju fortfarande världens fest.
Dagen efter var golvet svart. Jag och Jess gnodde i flera timmar, men när hennes mamma kom hem var det första hon sa:
"VAD HAR HÄNT HÄR?! GOLVET ÄR JU HELT SVART!"

7. Karla, hennes dåvarande kille Edvin och jag var på Öland med Karlas familj. Edvin och jag badade och råkade ha sönder Karlas kusiners typ luftmadrass. Och skulle försöka laga den mitt ute i vattnet. Panik.

Det finns miljarder saker som hänt som jag skulle kunna skriva. Och helvete vad vi har skrattat ikväll. Första fyllorna, diverse bra eller dåliga pojkvänner, gamla baddräkter, cyklar och citat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback