Daddy DJ och jag går in på passexpeditionen och visar hur det ska gå till (?)!

Både pappa och jag spontanpratar väldigt gärna med folk.

Det gjorde hon som satt och skulle fixa mitt pass också. Först pratade hon och jag, skojade och tog kort och jag skrev min signatur på papper och fick skriva om för damen glömde hålla in nån knapp eller vad det var.

Sen kom pappa. Han var med för jag inte har nåt svenskt leg.

"Vad är det där för namnteckning?!" gapade han och pekade på min. "Är den norsk?"
Hahaha.
Sen visade han sitt leg och frågade damen (hon var väldigt gullig och hjälpsam!):
"Är ni också utbildade poliser, ni som sitter här?"
Jag höll på att skämmas ihjäl, och skrattade hysteriskt samtidigt. Sånt frågar man väl inte?!
Dom var tydligen inte utbildade poliser, men hade ju poliskläder på sig! Damen tog inte illa upp hur som helst, hon skrattade bara.

Om cirkus en vecka kan jag hämta mitt pass, i Åtvidaberg! Bingo!



Efteråt blev det en tur till Ikano för pappas sambo skulle ta en kik på Kappahl (hon handlar alltid där!). Själv gick jag till Lindex och köpte bikini och underkläder.
75C i en bh! Fatta det, trodde jag aldrig jag skulle kunna ha, brukar ha B liksom, ibland A lite beroende på vilken bh det är. Kanske inte kommer kunna ha den imorn?!

Vilken konstig dag!

Sen fick jag mig en premiärtur på Hjärta till hjärta, hittade inget speciellt.
Rätt vad det är kliver det fram en gubbe och jag känner så väl igen honom och han mig också, för han hälsar, räcker fram handen, skakar min och frågar om allt är bra.

Jag fick fundera typ en halvminut (sånt här händer aldrig mig, jag har ju världens bästa personminne!) och så kom jag på vem det var! Korvgubben! Haha, som jag alltid brukar prata med onykter kl kvart över tre på Ågatan! Har inte sett honom sen jag kom hem, men han kände igen mig i alla fall! Så kul.

Vi käkade på Max, jag åt, precis som varje gång jag äter där: Delifresh kycklingburgare med bönsallad.
"Nu har man ju ätit så man mår illa!" sa pappas sambo.
"Som i Filippinerna?" frågade pappa.
"Manila?" frågade jag.
HAHA, sjuka pappa, undrar var han får allt ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback