Blommor, jo man tackar!

Det ar konstigt hur livet liksom fortsatter hemma fast jag sitter pa en sandstrand i Afrika. Jag var precis inne och tittade hur manga medaljer vi fick i OS, har inte kunnat (eller ens tankt pa det) se det sen vi kom hit.

Nat skumt med var pool ocksa. Det ar som att alla javla karlekspar forokar sig i den for det ar minst ett nytt i den varje dag. Dom ligger dar och smyghanglar och nyper varandra i rumpan. Gulligt.
Samtidigt ar vissa av dom sa trakiga och torra att jag bara vill lagga mig over pool-kanten och spy rakt i.

Igarkvall at vi fisk i folie pa en grym restaurang. Tre olika sorters fisk, al och scampi. En av mina topp tio-maltider nansin, tror jag. Efterat blev det dessert-overload, vi bestallde in tre olika och mosade i oss.


En sak har vill jag bara papeka. Det gar inte ga, rora sig, prata eller ens andas har utan att nagra afrikaner pratar med en. Man far aldrig va i fred.
En snubbe som heter Karl Gustaf (jag sa redan forsta dan till honom att han ljuger, och nu sager jag att han ljuger varje gang han oppnar kaften) och en som heter Abramhim (eller liknande) kom och satt med oss pa restaurangen igar. Sen gick vi en promenad med dom pa stranden (det later sjukt romantiskt, det var det inte, for dom ar varken snygga eller speciellt attraherande).
Det gar inte att bli av med folk har bara, dom ar pa oss som iglar.

Hotellpersonalen kommer och fragar vad vi heter och sager att han eller han eller hon star och vantar pa oss vid receptionen. GAAAAAAH! Jag blir tokig.
Vi lag knapptysta inne pa rummet i en timme idag, inlasta med gardinerna fordragna for Karl Gustaf knackade pa och satt utanfor och vantade. Nar vi kom ut hade han plockat blommor till oss och skrivit From Karl Gustaf to Ulrika and Johanna.
???????????????

Lite senare today har vi tankt aka till Senegambia och ata nat som inte ar gambianskt. Typ pasta. Eller pizza.

Hoppas ni har det bra hemma, babes. Tanker pa er ibland nar jag far en stunds tystnad och slipper ha en gambian som pratar hal i skallen pa mig.

Take care, puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback