All I want for christmas..?


Jag ringde till pappa i förrgårkväll. I flera veckor (kanske månader?) har jag funderat på julklappar. Jag vill inte ha en massa julklappar, det känns liksom... helt onödigt?
Är jag sjuk? Brukar ju tycka det är skitkul att skriva önskelista och fundera över vad jag ska önska mig. Inte i år.
Ingen hets, ingen press. Så jag ringde daddy dj.
"Alltså, jag har funderat lite.. jag vill inte ha en massa julklappar i år."
"Nähä? Vadå? Vill du ha nåt dyrt istället? Eller pengar?"
"Ehh... jag vet inte. Kanske en julklapp liksom, det räcker."
.
Jag tror han blev lite ställd. Men jag vill ju inte att han ska springa runt och yra och stressa för att köpa en massa grejer till mig bara för att göra det. Pappa är väldigt bra på att köpa julklappar och väldigt generös, men jag vill inte ha en massa saker.
Hjälp, är jag vuxen nu?! Vad betyder det här egentligen?
En julklapp då. En ipod? En kamera kanske?
Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback