En liten lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 29 (förhoppningsvis utan intågande 30-årskris!!).
2. Vem var den sista du träffade? J.
3. Hur lång är du? 164 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? "Evigt ung" med Mel Gibson, hemma hos Jess på annandagen.
5. Vem ringde du senast? Liza.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Morning sunshine! :) Ät du ägg, jag har inte fått tag på Liz än! Puss" till Emma.
7. Vad är dagens planer? Har ont i halsen, så nu ska jag snart fixa te, skala apelsin och tända en brasa att sitta och läsa framför...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Inget av det...
10. När såg du senast din mamma? Ungefär vid min treårsdag, hon dog i samma veva.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna med bruna stänk.
12. När vaknade du idag? Nio.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, det tror jag inte jag har.
14. Vilken är din favoritplats? Klövervägen, Åtvidaberg.. men det är en bittersweet kärlek, alltid skönt att komma hem, och ibland minst lika skönt att åka härifrån. Dessutom är det ofta sällskapet som gör det!
15. Vilken plats föredrar du minst? Jag har har en förmåga att trivas nästan överallt, faktiskt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag tror jag bor i ett litet hus på landet och har några hönor, kanske får, och världens finaste lilla trädgård och kanske världens bästa man och barn. Jag kör en gammal moped, har cirka tusen par skor och ständigt besök från familj och vänner. Och ett jobb jag trivs med.
17. Vad skrämde dig som barn? Samma sak som nu: ormar och spindlar. Och hästar, haha!
18. Vem fick dig att skratta senast? Liza i telefonen nyss.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, men min pappa har miljontals. Jag har snott ett par och hängt på en vägg i mitt rum här hemma!
20. Har du stationär eller bärbar dator? En av varje.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror lite på...
22. Hur många kuddar har du i sängen? En ergonomisk... folk säger att jag måste fixa flera, haha!
23. Hur många landskap har du bott i? Östergötland!! Alltså, ett.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Extremt sällan, men det har hänt.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? SKOR!
26. Är du social? Jovars.
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry's cookie dough.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ingen aning!
29. Tycker du om kinamat? Vad är det för skillnad på kina- och thaimat? Thai är gott.
30. Tycker du om kaffe? Har druckit en och annan kaffe mocca, men egentligen inte.
31. Vad dricker du till frukost? Grönt te med mjölk!
32. Sover du på någon särskild sida? Alltid på rygg, om jag sover ensam, annars varierar det.
33. Kan du spela poker? Fick royal straight flush första gången jag spelade, utan att inse det själv. Men annars är jag nog ganska halvdålig faktiskt!
34. Tycker du om att mysa? Mmm!
35. Är du en beroendemänniska? Nej.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, ingen jag känner... men (googlar..) Doktor Alban (!), Macaulay Culkin och Therese Alshammar!
37. Vill du ha barn? Jag tror det.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, men varit nära två gånger. Båda gångerna pga diabetesen.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, alla dagar i veckan!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Musik.
42. Äger du dyra smycken? Vad anses som dyrt då? Det käraste jag har en rubinring jag fick av min mormor när jag konfirmerade mig.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej nej nej. Aldrig rökt en vanlig cigg, för fan.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Te.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min kusin Dea är så jävla rolig.
46. Välj ett ärr på din kropp? Haha, har ju klippt mig själv i händerna med en sekatör ett par gånger på jobbet...
47. Vad har du för ringsignal? Vanlig gammal telefon-ringsignal.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Några klänningar.
49. Flirtar du mycket? Mer och mer ju äldre jag blir faktiskt!
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma, den är typ två år... kanske mer.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag har inte ens körkort, så nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Läs här över!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Just nu läser jag "Elsas värld" Sofi Fahrman. Jag tycker mer illa om den för varje sida, men samtidigt läser jag fortare hela tiden också, för jag måste få reda på hur det slutar.
54. Läser du dagstidningen? Corren, varje morgon när jag är hemma i Sverige.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men jag köper typ varenda som finns. Att köpa dom i butik är halva njutningen, enligt mig.
56. Dansar du i bilen? Haha, med rätt låt och sällskap!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Oj, det var nog länge sen.
59. När var du i kyrkan senast? I somras när min kusin gifte sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback