Kom på pulebord! Ja, kom alltså...

Ibland undrar jag verkligen hur folk uppfattar mig och J och Nettan. Vi måste ge ett oerhört oseriöst intryck i vissa situationer.
.
Idag till exempel. Vi hade varit ute en sväng och så började vi säga pule- istället för jule framför alla ord vi kunde komma på. (Pule är ett väldigt tösigt norskt ord, det betyder typ ligga.)
.
1. Pulebord.
2. Pulebock.
3. Lille puleaften (=lille julaften, alltså dagen innan julafton på norska)
4. Puleaften.
5. Förste puledag (=juldagen)
6. Andre, tredje puledag.
7. Pulepölse (=julkorv)
8. Pulefest.
9. Pulenisse (jultomte)
10. Pulelys (juleljus)
osv, osv.
.
HAHAHA. Jesus alltså! Så kommer jag in på facebook, och där har mina sambos skrivit "Kåt?" typ 20 gånger var på min wall.  Jag tänker då inte skämmas, det får dom göra själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback