Svenskar i Oslo!

Stod och rev efter min nyckel utanför porten igårkväll efter jobbet. En bil bromsar in.
"Ursäkta? Vi ska till nåt Scandic hotell som ligger härnånstans?" frågade mannen som körde. Svensk.
"Vad heter det? Vilken gata?" frågade jag.
.
Han började riva efter en lapp, jag skojar inte, han hade 15 stycken ihopknölade i fickan. Frugan som satt bredvid tyckte det var pinsamt och ursäktade sig tusen gånger men jag bara skrattade för det var så komiskt. 
.
Så hittade han lappen tillslut. 
"Scandic Ed..?"
Edderkoppen, som jag faktiskt, tro det eller ej, vet var det ligger! Hurra. Sen skulle jag förklara hur dom skulle köra. Vilket jag inte är så bra på.
"Eh... Höger. Ehhh. Jag är så dålig på det här, haha! Kan jag åka med istället och visa?"
"Oj. Javisst, jättesnällt. Tack så mycket! Blir det inte en stor omväg för dig då?"
"Lite motion är bara nyttigt vet du." sa jag och hoppade in. "Ni är inte kriminella va?"
"Nej. Inte du heller?!"
"Haha, nej jag lovar!"
.
Och så åkte jag med dom och pekade och dom var så tacksamma och gulliga. 
.
Jag älskar Oslo, sånt här händer never ever hemma!
.
OCH PÅ TAL OM SVENSKAR I OSLO: Snart är mina här!! 
.
HAHAHA! Nu spelar dom en av min pappas favoritlåtar på Vh1. Dire straits "So far away". Den är grym! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback