17 mai, gratulerer med dagen!

Idag firar vi Norge. 
Nettan har bunad, jag har planterat tomater och har på mig blåa strumpbyxor och röd/vit/blå-rutig tröja. 

Vi ska ut och flanera på stan och kanske äntligen få se den där jävla Mette-Marit som vi pratat om oavbrutet i tre år. 

Nettan har gjort tårta, och vi ska käka pölse och potatismos (?)... för man gör tydligen det på nationaldagen här.

Det roliga var ju att Norge vann Eurovision igår också! Tjoho. Jag somnade halvvägs in i omröstningen. Jag vet inte vem jag tyckte var bäst i år, kanske Portugal eller Ryssland eller Frankrike. Det var hur som helst många fler bra låtar i år än vad det brukar va.


17 mai är en sån big thing här. Om man jämför med "Svenska flaggans dag", som alla norrmän säger om vår dag. 

Vi hade nytt försäljningsrekord på jobbet igår. Alltså högsta beloppet ever. Sjukt mycket folk och jag vill jättegärna skriva hur mycket cash vi fick in men jag vet inte om jag får?
Det var hur som helst över 50.000 spänn mer än det gamla och det gamla var inte dåligt det heller.... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback