Matematik B blir min död.

Kom precis hem från min första "skoldag" på evigheter.

Retoriken var skitkul, och Amanda som var med i ... var det Val Thorens? eller d'Isére?... går den också!

Efter retoriken skulle jag ha matte. Som alla redan vet, antar jag: siffror är det värsta som finns enligt mig!
Jag kommer in, och läraren slänger till mig (oss) ett häfte.
"Sätt i gång!" typ gormar han. Jag bara: "Ehhh..?"
Han gick inte igenom nånting. Jag frågade honom några grejer och han förklarade men det hjälpte inte direkt. Folk läste iofs matte A och C där också, vilket säkert förklarar varför han inte hade nån slags genomgång.

Jag fick lite halvpanik och ville bara hem och skita i allt. Fattade ju ingenting ändå liksom.
"Göran! Jag åker hem och fortsätter om det är ok?" frågade jag (då stod han förövrigt ute i korridoren och pratade med Ann, en lärare jag hade på gymnasiet...
Så jag åkte hem, beklagade mig och nu vet jag inte vad jag ska göra. Det där kommer aldrig funka, inte för mig.
Saknar Maggan!! Världens bästa lärare som jag hade i Matte A på gymnasiet, och den enda som någonsin kunnat lära mig nåt när det kommer till matematik.

Nu vet jag inte om jag ska lägga om planerna lite?

Om två timmar tränar jag också. Förhoppningsvis går det bättre än matten! Jag kan fortfarande inte andas och svälja ordentligt, men det ignorerar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback