Jag ska rädda världen!!

Psoriasis-förbundet ringde precis till mig (dom gör det typ två gånger om året!). Dom frågade om jag villl stödja deras arbete. Klart jag ville det, sa jag.
Köpte lotter för 100 spänn.

Jag kommer ihåg en dag sommaren 2007 i Oslo. J och jag kommer och statserar på Karl Johan.
Där står det en tjomme och säljer pennor för 15 spänn. Pengarna gick tydligen till våldtäktsoffer eller nåt.
Det här var typ tre dagar innan jag skulle få lön, och jag hade typ 50 spänn på mig, that's it på tre dagar. (Blev ett par skor den där sommaren, hmm..)
Han mannen pratade så länge och jag blev tårögd och la mina (nästan) sista slantar på en penna.
Johanna tyckte jag var dum i huvudet kommer jag ihåg, haha!

På tal om att rädda världen såg jag att min gamla diabetesläkare Johnny Ludvigsson är nominerad till Årets Linköpingsbo! Så kul, jag ska rösta!
Han är fantastisk.
Jag var väl ungefär fyra år när jag träffade honom och det enda jag kommer ihåg hans skor (skointresset började tydligen tidigt hos mig!), han hade krokodil-skor och långa smala finskor fast han jobbade på sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback