Home sweet home.

Jag har i princip riskerat livet på cykeln på vägen hem från bussen ikväll.
Aldrig i hela mitt liv har jag sett så hala gator, så mycket is, så mycket lurig halka. Pampig himmel var det också för den delen, fullmåne.

Träffade inte på några vampyrer dock, det var ju tur det för jag hade inte kunnat cykla ifrån dom utan att ha slagit ihjäl mig.

Har precis ätit raggmunk, fan vad gott det var! Men varför heter det raggmunk?! Alltså munkar lever ju i celibat så dom kan ju knappast ragga överdrivet mycket? Hittar ingen bra info om det nu heller, men det här ska jag rota lite i.
" Ordet "raggmunk" är ett inte särskilt gammalt ord i svenskan. Första belägget är från 1904."

Trött som en gammal människa är jag, för att citera Liza.
Kommer helg-rapport imorn, om nån är intresserad. Kan avslöja såhär i förväg att lördagskvällens outfit kan ha varit det sjukaste jag haft på mig nånsin, och det säger en hel del.

Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback