"Det här ska bli den bästa livet i min kväll!"

Emma och jag lagade mat hemma hos henne ikväll. Succé alltihopa!
Kändes som att det var ett århundrande sen jag träffade Emma.

Zora, Emmas mor, kom ut i köket där vi satt och berättade om en gång när vi var små (jag kanske fyra, dom andra tre år) och jag, Emma, Karla och J hade varit och rensat våra grannars svartvinbärsbuske!
Vi kom in till Zora och sa att vi skulle koka svartvinbärssylt, och när Zora pratade i telefon satte vi våra platbyttor med svartvinbär i på spisen och satte på plattorna. Haha, hade ju kunnat sluta med en riktig eldsvåda. Kreativa var vi tydligen redan på den tiden!

När vi hade käkat klart tittade vi på Skavland, lika bra ikväll som sist jag såg det! Efter zappade vi lite och fastnade framför en film med Kate Bosworth och han Josh som är gift med Fergie.
"Det här ska bli den bästa kvällen i mitt liv!" sa Kates rollfigur och så skulle jag säga det också men det blev
"Det här ska bli den bästa livet i min kväll!".


Det har hänt lite annat också den senaste tiden!
Igår när jag cyklade hem och det var mörkt, mötte jag en gubbe som var ute och gick med en hund.
"VAD GLAD JAG BLIR NÄR JAG SER NÅN SOM CYKLAR MED CYKELLYSE!" hojtade han och så skrattade vi.

Min dataskärm har kastat in handduken eller nåt åt det hållet. Den var bara svart när jag skulle ha på den imorse. Så nu har min bror varit här och kopplat in min andra gamla sålänge! Den är stor som ett hus, och liksom "bubblig" så den är ganska jobbig att titta på. Men jag hoppas det går att fixa den andra, annars får jag köpa en ny.

Pappa, Kristoff och jag står i köket och pratar om ett korsord som var med i ÅGK-nytt eller vad nu den där golftidningen heter (hette?).
"Jag var den enda som klarade av det!" säger pappa.
"Av alla i hela jävla golfklubben?" frågade jag.
"Ja! Det var en väg som ingen kunde lista ut mer än jag!"
Haha! Lite för svårt kanske om bara en människa klarar det?!

Alla hjärtans dag imorn... hur många är hela? - som jag skrev förra året.

Helgplans:
Lördag - jobbar 7-16. Därefter ska jag träffa Ronja, kanske gå ut men det blir nyktert för mig i såfall för...
Söndag - jobbar 7-16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback