Stora smällen och det står en het kille i varje hörn.

Litet obs först bara! Väldigt långt inlägg, jag skriver det mest för mig själv, för att jag ska komma ihåg lite detaljer!

Ingen kö in till konserten men väl där inne vimlade det av folk. Kanske 80/20 % killar/tjejer. Köpte en rom&cola och en t-shirt (gör alltid det när jag ser nån live!) och sen en till och satt och väntade i en liten trappa.

Förbandet var helt ok.

äntligen.
Det klampar in en hel goss-kör klädda i långa vinröda kåpor och varsitt ljus i handen. Det var så fint.
Bigbang gör entré. Det kändes som att jag svävade.
Vilket jävla drag!

Jag stod i princip längst fram, hade två personer framför mig till staketet. Hamnade vid ett gäng killar och en tjej. Det var väldigt skumpigt, hoppigt och röjigt. Flög runt som en vante tills en lång kille hamnade bakom mig, då blev det stadigt, haha!

Egentligen har jag svårt att beskriva hela upplevelsen. Orden räcker inte till.
Alltid, efter varje konsert jag varit på säger jag "Det var det bästa jag sett!", men den här får allt annat jag sett live att blekna och skämmas. Bäst!

Öystein Greni for president säger jag bara, vilken kille! Han hade klippt sig, men det var bra ändå. Mitt i en låt började han knäppa upp knapparna på skjortan samtidigt som han spelade och det kan ha varit det sexigaste jag sett i hela mitt liv.

Så sa han att vi fick önska låtar, bara kasta upp en lapp på scenen. Jag hade redan fått höra nästan alla mina favoriter, men inte hon tjejen bredvid. Jag letade fram ett kvitto till henne och så fick hon skriva med ett av mina läppstift.
Så började han plocka upp lapparna och nån hade slängt upp sina betyg och så läste han dom högt för alla.

Och dom spelade. Hade kunnat hoppa oavbrutet hela konserten, det var underbart ljuvligt magiskt euforiskt! Rätt vad det är slänger Öystein sig bara rakt ut över publiken utan att säga nåt först. Han landade med ryggen precis över min skalle, men som tur var tog folk emot honom innan, haha!

Världens roligaste mellansnack också. Nån hade frågat vad det bästa med konserterna och då hade en tidigare bandmedlem svarat
"Det är så jävla mycket snygga damer. Måste nästan runka innan jag ska gå ut på scenen!". HAHAHA!

Det hela slutade med att jag stod längst fram vid staketet och gapade för full hals, ville aldrig att det skulle ta slut.

Efteråt var det proppfullt och omöjligt att ta sig fram nånstans. Stod i kö för att ens komma upp i trappan. Då kliver det fram en kille som jag stod bredvid under konserten:
"Det är ju du! Tjejen från dansgolvet!" Haha, dansgolvet?!

Mackan hade skickat sms och Johanna ringde och skrek:
"DU HAR 10 MIN PÅ DIG ATT KOMMA HEM! SEN GÅR VI UT! JAG RINGER TAXI!!"
Men jag hade ju 1000 pers framför mig i kö till garderobhelvetet. Så jag struntade i jackan och sprang hem utan. Det är så nice att bo här, har varit på tre konserter här som ligger i samma kvarter som jag bor!

Hemma satt Kim och J och drack vin och Morgans och cola.

Vi tog en taxi till Latter och mötte upp Mackan, Albin, Mathias och Danne. Och jag är överlycklig för Mackan har tagit sitt förnuft till fånga och inte ska flytta hem! Hurra!!

Drack rom&cola igen.

Johanna träffade nån kille och försvann en stund. Kimpan körde den roligaste dansen jag sett i hela mitt liv! Skrattade så jag grät. Han liksom satt på huk och hoppade med ett ben ut i taget som en dvärg med armarna i kors över bröstet!!

Det var fruktansvärt många snygga killar ute också. Johanna hade gått hem och killarna vet jag inte var dom var.
 Stod i baren och så kom det fram en engelsk kille i tomteluva och frågade vad jag ville ha i julklapp. Söt och rolig. Jag sa åt honom minst tio gånger att ta av sig luvan, men det gjorde han inte.

Så kommer det fram en ny och frågar om jag heter Camilla. Jag bara "Eh? Nej. Varför undrar du det?"
Han hade hittat ett leg med en tjej på som tydligen var lik mig.
Vi stod och pratade ganska länge. Han pluggade i USA och var tennisspelare, han hade bott i Australien och spelat där också. Så skojig! Söt han också. Han verkade så svensk fast han var norsk, tänkte på det hela tiden.

När han hade beställt men inte jag sa han:
"Kom och hälsa på mina kompisar sen! Vi står där borta!"
"Ja, kommer när jag är klar här."
"Nej det gör du ju inte."
"Jo det gör jag."
"Nej det gör du inte."
"Haha jo."

När jag var klar i baren gick jag dit och hälsade på hans kompisar. Alla sjukt roliga och intressanta personer. Tenniskillen lämnade mig med en av sina kompisar, som såg ut som Edward i Twilight (!!!). Han hade konstigaste jobbet nånsin. Sålde stora oljebåtar för 350 miljoner dollar styck!!
Jag frågade hur många han sålde om året.
"Två ska jag sälja."
Fatta vad stört. Två affärer om året!

Vi pratade om att jag säljer blommor också. Han sa att han skulle köpa en blomma till mig.
"Vad köper du då?" frågade jag.
"En orkidé!"
"Bra val. Vilken färg?"
"Lila."
"Min favoritfärg!"

Det var nåt väldigt tilltalande med honom. Nåt öppet, vuxet men ändå pojkaktigt. Skrattrynkor runt ögonen, det är det sötaste som finns ju. 
Jag hade svårt att koncentrera mig på vad han sa ibland och bara tittade på honom.
Han luktade extremt gott. Jag kommer ihåg vad han hade för kläder (jeans, jeansskjorta och en grym stickad tröja) men inte skorna! Förstår ni vad det betyder? Skorna är ju det första jag spanar in, alltid! 

"Dricker du rom&cola? Jag älskar det." sa han.

Tenniskillen kom tillbaka och så bröt vi arm, han vann först. Bäst av tre, sa jag. Och förlorade igen såklart. Han räknade en to tre innan vi började och jag höll på att säga "Men säg det på svenska då!". Han verkade så svensk, lurade mig på nåt sätt omedvetet.

Tomten kom tillbaka också. ("Det blev lite körigt där ett tag!" som jag sa till J imorse!)
Tomten typ skrämde iväg the love of my life. Gah, jag dör.
Så sa han "Did you like that guy? I can go get him!" men too late.

Träffade Mackan utanför. Vi hade kramkalas och sen gick han åt sitt håll och jag åt mitt för taxikön var tusen mil. Kul att gå på isgata, full, i 10 cm klackar.
Höll på att dö av köld. Trodde jag skulle få amputera både ben och armar där ett tag.

Klev in på Deli på vägen.
Där står en kille och bara öppnar armarna och skriker "Var har du varit hela mitt liv, gumman?!". Han var svensk. Köpte tre boller och slog sällskap med två andra killar. 89:or.

"Skulle du kunna va ihop med en kille som bor i tält?" frågade dom.
"Va?! Vilken konstig fråga!"
Lite senare:
"Spelar storleken nån roll?" frågade han
"Varför frågar du det?!"
och sista konstiga frågan:
"Du! Kan inte du kyssa oss båda två? Vi tänkte att vi skulle försöka ta reda på vem av oss som är bäst på att kyssas!"
"Haha, nej tack."
"Men snälla! Alltså vi behöver ju inte hångla, bara pussas!"

Det blev varken hångel eller puss.

Men vilken kväll! Helt oförglömlig!!
Så många underbara människor på en och samma kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback