Kalla mig gärna försökskaninen.

Min telefon ringde.

"Ulrika."
"Hej, hahahaha. Jag heter Jeanette och ringer från Universitetssjukhuset i Linköping. Haha, jag ringde precis till din bror, för vi hade hans nummer här istället för ditt."
"Haha, ok!"

Jag var tydligen med i nåt forskningsprojekt när jag var liten. För diabetesen. Nu ska dom följa upp det här projektet och så undrade Jeanette om jag ville va med.
Ska komma utan att ha ätit nån frukost till sjukhuset nu på torsdag. Sen ska dom undersöka mig, och som Jeanette uttryckte det "Ta en väldans massa prover". (Vi hade iofs skojat hela telefonsamtalet så jag antar att det inte är så illa som det låter.
Sen fick jag även, om jag ville åka upp till Karolinska i Stockholm och ta ännu fler prover, och göra tester och grejer hit och dit.

Ska se hur det känns efter det här första. Brukar va coollugn inför såna här besök, men nu är jag fan lite nervös alltså. Tänk om dom hittar nåt fel på mig?!
"Nehe, ingen aktivitet i benen! Du kommer dö om tre veckor." eller nåt annat scary.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback