Birdie vol 2: Funeral.


Vädret får MVG idag. Helt strålande. Sol och inte ett moln.
Jag har varit ute och promenixat. Var nere på apoteket och tänkte ta ut insulin men det visade sig att jag inte hade nåt kvar på receptet där så jag måste snoka reda på ett här hemma!

På vägen hem går jag på Slevringevägen. Vid sidan av vägen ligger det en död fågel. Jag börjar nästan gråta (alldeles för mycket fåglar idag!) och känner att jag måste "begrava" pippin på nåt sätt....
Ser mig lite omkring, drar tag i två pinnar och bär ner fågeln i diket. Det känns jättedeprimerande och jag lyssnar på Håkan Hellström "...och jag hör att du är säker nu, jag vaknar med den tanken varje dag".

Börjar skyffla löv över liket. Står där i diket i solskenet med två pinnar och petar i en lövhög. Så hör jag nåt och tittar upp och då kommer det två människor och går. Måste ju ha sett skumt ut alltså, haha!
"Hej! En huggorm?" frågar gubben som jag har för mig jobbar på golfbanan. (Hade ju för fan aldrig i livet petat på en huggorm, inte ens med pinnar! Men det vet ju inte han iofs.)
"Hej. Ehm. Nej, jag hittade en död fågel.." förklarar jag och börjar nästan skratta för det känns lite fånigt där jag står med en pinne i varje hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback