Påskhelgen i ett nöt(ägg)skal.

Torsdag.

Åkte till Lkpg och träffade Jess ganska tidigt. Jag skulle egentligen ha träffat Liza innan vi kom igång med festandet, men det blev lite stressigt, så vi struntade i det och ska träffas imorn istället. Ett tecken på att vi träffas alldeles för sällan nu, är jag jag fick syn på Lizas syster i en affär, sprang fram och kramade henne, och såg inte att Liza stod brevid. Fan, jag känner knappt igen henne nu när hon är mörkhårig!

Iaf, Jessan och jag hade förförfest, drack vin och provade kläder i en evighet innan vi gick till Dan. Där var det full rulle och vi körde "pest eller kolera" och jag blev helt yr i skallen av allt vin och bara skrattade och var allmänt larvig. Vi försökte oss även på en lek där man ska bluffa hela tiden, men ingen trodde mig för jag är värdelös på att ljuga och det gick åt helvete för mig, haha.

Väl ute hamnade vi på Platens där det var löjligt mycket folk och såhär i efterhand har jag lite svårt att komma ihåg vad som hände egentligen, för det flyter ihop med allt som hände igårkväll. Vi hade grymt kul iaf, det var så jävla skönt att se Liza! Anna var det också kul att se, vi ska åka och hälsa på henne i Malmö i sommar, det ser jag fram emot!


Fredag.

Kompisdag och obligatorisk mysklädsel. Dagen till ära bjöd jag upp med hela mitt chockrosa Adidas-kit! (Har fått den av Carros mamma, tröjan är min favorit i hela världen, och den är orginalgmmal och fyller 30 år i år!)
Johanna bangade, så vi blev bara fem. Käkade tomat och mozarella, kex med brie och fikonmarmelad, medelhavspasta och onormalt mycket godis. Till det X antal glas vin och vissa av oss slängde efter med lite cola också.

Och så till en annan grej som jag nämde igår. Nämligen dillchips! Jag drömde om det natten innan, brukar aldrig va sugen på det. Men så står vi i affären (ska bara poängtera att jag fick äta godis och chips, ringde Kristoffer och kollade!) och jag kommer ihåg drömmen och så köper vi dillchips. Och så igår, lördag, får jag se värsta reklamen för dillchips på stan, hur sjukt är inte det?!

Kort sagt blev det en väldigt trevlig kväll! Och så insåg vi att vi blivit vuxna också. Pratade om hemma-fru-syndrom, pension och en hel del gamla favorit-minnen.
Jag älskar verkligen dom här människorna så otroligt mycket att jag knappt kan förstå det själv, skulle det hända nån av dom nåt vet jag inte vad jag skulle göra.


Lördag.

Förfest hos Carro och Johnny. Karla och Sofie var på Hardcore superstar-konsert på Konsert och Kongress.
Jessan tupperade mitt hår så jag trodde huvudet skulle ramla av. Carro gjorde en Teskedsgumman-frilla på mig och Emma sa "Fan, du ser ju verkligen ut som Lykke Li, kolla på youtube får du se! Skitlik!"
Jag tänkte på det också, för man kan höra på musiken vem det är som sitter vid datorn och styr. När Jessan satt där var det låtar från Melodifestivalen, när Emma satt var det Rolling stones, när Carro satt var det nån remix av Mika och Nelly Futardo och när jag satt var det Soko, Jack Peñate och Sébastien Tellier.

Efter en kort mellanlandning på Magnolia hamnade vi på Blue heaven, där Carro och jag fuldansade vid bardisken, drack ännu mer vin (vågar knappt tänka på hur mycket jag hällt i mig i helgen... uuäägh!) och lite senare även champange när Magnolia-folket gjorde entré. Johnny fyllde 27 så vi sjöng för honom också!

Emma och jag och lite senare även Jessan hamnade på Platens där vi dansade in i Karla, Sofie och Edvin. Jag vet inte vad jag styrde med, började dansa pardans med Edvins jacka (!). Det liksom... ballade ur lite. Århundradets drag, folk till förbannelse och helt ok musik!

Hux flux var det bara Jessan och jag kvar. Vi hamnade hos Korvgubben där jag träffade på nån snubbe som var lik nån, och han hade en tysk kompis också. Så kom först Micke, sen Adam och vi drog med den sista hem på efterfest. Taxifärden till Hunnebergsgatan blev helt klart minnesvärd, jag satt på golvet där bak bredvid Adam och skrattade hela vägen.
Hemma hos Jess var det fullt hus med Karla, Sofie och Emma. Vi började klura på hur vi skulle sova och jag blev hyperaktiv och satte på Roxette och Emma och jag körde step up på Jessans pallar. Jag råkade hoppa sönder den ena och sen gick jag runt med en filt på mig och såg ut som Pomperipossa.
Somnade i sängen med Karla och Sofie, vaknade imorse och började yra om att jag kände mig som ett taco-skal.

Ett hejdundrande tack och en massa pussar till alla som på nåt sätt var med och förgyllde min helg. Roligaste påskhelgen någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback