Melodifestvalen 2008.

Tänkte jag skulle försöka komma fram till vilken låt jag tycker ska vinna imorn. Jag ska lyssna på dom i tur och ordning, skriva nåt om varje låt och sen bestämma mig för vilken jag tycker vi ska skicka till Belgrad...
Vill ni höra låtarna innan ni ser vad jag skrivit, gå in på
www.svt.se
(Ska försöka va rättvis, men som min svensklärare på gymnasiet sa till mig en gång:
"Alltså, Ulrika, du skriver ju jättebra, men du utgår alltid från dig själv och har svårt att va objektiv!"... Betyder det att jag är egoistisk eller? Haha!)

Charlotte Perrelli "Hero"
Ok, att kvinnan har en bra pipa är ju ingen nyhet, snygga ben har hon ju också! Nånstans i mitten av låten får jag en konstig vibb av Boney M's "Ma Baker" från 77. Koreografin påminner om nåt från ett mellanstadiedisco och håret ser jätteskumt ut.
Hon får ju liksom aldrig ta i ordentligt, det tycker jag är synd.
Plus i kanten för ett riktigt härligt schlager-avslut!

Sibel "That is where I'll go"
Måste säga (skriva) att jag verkligen gillar den, är lite svag för ballader i såna här sammanhang. Klänningen tycker jag är fantastisk på henne, hon ser lika skör ut som låten låter.
Älskar när låten blir lite mer aggressiv i andra versen, sen lyfter det! Till skillnad från fru Perrelli får man ju verkligen höra hela Sibels register!

Rongedal "Just a minute"
Två klämkäcka klonade svart-röda smurfar som sjunger i falsett. Hur går det?
Av nån anledning som jag inte förstår så är det här Jessans favorit. Säkert hon och alla medelålders män som gillar det här, jag tänker på min morbror när jag hör den, även fast jag inte ens vet om han gillar den, haha. Glad är den ju iaf. Hrm.

Linda Bengtzing "Hur svårt kan det va?"
Snygg frilla, gulligt leende.. hemsk outfit! Glitterbh och röda  diskhandskar, nej tack! Låten då? "Se mig, hör mig, rör mig"... klatschig rad. Bra tryck i refrängen, kommer säkert spelas X antal gånger i Magaluf i sommar, eller vad tror du Kine?
Det är väl allmänt känt att jag gillar långt hår på karlar, men minuspoäng för dansarna som ser ut som dom inte har klippt sig sen början av 90-talet!

Christer Sjögren "I love Europe"
En bild säger mer än tusen ord:


Amy Diamond "Thank you"
Dom gyllene skorna (med tillhörande jacka den här gången) gör comeback! Låten har vuxit sen jag hörde den första gången, tycker jag! Kan tänka mig att den är bättre live också.. den är bra alltså! Klappandet i mellanspelet är det bästa enligt mig. Jag tror det skulle kunna funka att skicka lillbruden!

Sanna Nielsen "Empty room"
Den enda låten i årets omgång som ger mig gåshud. Stark filmmusikskänsla. Hela låten och framträdandet är lite filmaktigt på nåt sätt.
I like! Introt är sjukt bra!
Sanna har ryckt upp sig ett par steg på snygg-stegen också, sen den där fågellåten hon debuterade med när hon var 12. Nån sa att hon var lite lik min Emma, och det kan jag faktiskt hålla med om! Fast Emma är mycket snyggare!

Nordman "I lågornas sken"
Oj, vad det har pratas om det där häxbålet. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om just det.
Håkan ser macho-viking ut, med en touch av Volvoraggare.
Låten är inte min pryl alls. På slutet blir det lite folkmusik-feeling, och det har jag inget emot, borde ha varit lite mer så!

Frida feat Headline "Upp o hoppa"
Glad glad glad blir jag av det här! Den är svänging, men jag skulle tro att jag är ungefär 10 år för gammal för att egentligen gilla det här. Eller?
Pop på skånska, varför inte? Kidsen verkar ju digga!

BWO "Lay your love on me"
Martin har till skillnad från Bengtzing-dansarna verkligen lyckats med sitt långa hår! Däremot har han misslyckats med kläderna. Läderhosen och rymdtröja som inte ens skulle göra Fugelsang avundsjuk? Please!
Musiken är ju precis som vanligt när det är BWO som är i farten, inget nytt där inte. Man ska nog inte se framträdandet om man råkar ha epilepsi!
Snygg dator, Bard!

Slutsats:
Sibel, Amy eller Sanna. Sibel, Amy eller Sanna. Det är girlsens år i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback