It's always better when we're together

Hello folks.

Börjar inlägget med en totalt fantastisk låt.
http://www.youtube.com/watch?v=u57d4_b_YgI


Jossan och jag var hos en tant på jobbet. Jag hade på mig min Peak-mössa som jag fick av min kära bror i julklapp.
"Varför står det P på mössan?" frågar tanten, som är världens negativaste människa och sur 95% av tiden hon är vaken.
"Det är märket. Peak performance." förklarar jag.
"Men du heter ju Ulrika!"
"Jaaa. Men det är märket. Typ som Kappahl har Kappahl-kläder, du vet." fortsätter jag.
"Pick?"
"Nej, Peak."
Jossan kommer in och säger:
"Det uttalas Pik, som spik fast utan s:et!"
Skrattade så jag grät. Tanten såg oförstående ut, försökte säga det 30 gånger och gav upp.
.
Idag slutade både Jess och jag kl 13. Jag ringde henne vid halv och sa:
"Vi ska käka glass, det är sol!" och sagt och gjort. 40 min senare satt vi på en bänk på Stora torget och åt glass. Konsigt, det var iskallt, men glass skulle vi ha.
Kittan verkar ha fått spelet, springer runt som en yr höna och springer in i allt och alla. Tur att hon är så extremt söt, annars hade väl folk ha blivit förbannade!

Träffade kvinnan som sydde min balklänning när jag gick av bussen i Nygård. Vi gick och pratade uppför Åtvidabergs värsta mördarbacke. Hon är rolig, är hon.

Skulle ha varit ledig imorn, men det blev inget med det, så att säga. Folk är sjuka hela tiden... Och fler och fler och i längre perioder också.

Puss&kärlek till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback