Såhär snäll har jag inte varit i år!

Jag känner att jag har inkasserat lite för mycket julklappar idag, det blev så mycket att jag känner mig oerhört tacksam och konstigt förvånad på samma gång.

Farmor hängde med bort till min morbror också. Först ville hon inte, för hon tyckte det kändes som att hon trängde sig på fast hon blivit inbjuden. När vi åkte hem sa hon "Jag är så glad att jag följde med, hade jättekul!".

Satt och pratade med min favoritkusin Elin direkt när vi kom dit. Hennes mamma gick runt och styrde och vi pratade Oslo, minnen, mormor och körkort.

Tomten (för övrigt min moster!) kom också. Det var bara ett barn där idag, mitt kusinbarn Alex så det var inte så många hon behövde lura.
Sist var hon en tomte från Skåne, och idag var det dialekter från halva Sverige och Danmark. Så roligt. Dock tyckte nog inte Alex det. För han såg att det var Inger! Och blev arg när hon sa att det inte varit hon. Världens kalabalik. Så i år insåg han att tomten inte finns, antar jag.

Jag slutade tro på tomten för länge sen, men jag tycker det är kul när folk jag känner är tomte och håller på och yrar och byter dialekt.
Min pakethög var ett berg. Jag har slutat bry mig om paket också, men blir ändå överlycklig varje julafton. Så mycket fint jag fick, oj oj oj. När jag öppnade paketet från min bror blev jag seriöst svimfärdig och trodde jag drömde! En ipod! Nu sitter jag och lyssnar på den, och en skiva jag fick också. Det blev mycket teknik-grejer i år. Fick en digitalfotoram, och hörlurar utan sladd, usb-minne. Pepparkaksformar som ser ut som en elefant (borde skicka den till Omi egentligen!) och en kamel. Filippa K-muggar som vanligt, en årsförbrukning Body butter från Body shop. Och en massa annat.
Av Elin och hennes föräldrar fick jag en kanonfin cashmir-sjal. Solgul liksom, underbar. "Det bara står Ulrika på den!!" sa Elin och jag håller med.

TUSEN TACK till alla.

Den roligaste julklappen låg i brevlådan idag. Från min älskade J.
En påse, två par örhängen (skitfina!!!), Sörlandschips! Jelly-bellys! Äventyrs-brus! Norsk marsipan! 
Hjärtat - du är fantastisk! Tack tack tack!

Min ena faster ringde idag också, blir alltid så glad av att prata med henne! Hon och hennes man och min kusin ska till farmor imorn men jag hinner tyvärr inte träffa dom.

Undrar var jag är och vad jag gör om ett dygn? Onykter och i strålande sällskap!

God godare godast jul på er vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback