Jävla ***-plogbilar.

Idag har jag nog haft min argaste timme på hela året tror jag.

Jag skulle till min kära moster och äta lunch. Min bror skulle komma också.

Jag ska cykla. Dålig idé av mig antar jag eftersom det är 10 cm snö på marken. När jag gick i skolan var jag van, för då var det alltid sjukt mycket snö kvar på gatorna härborta där jag bor, eftersom jag bor på sista gatan innan man kommer ut i skogen.
Men idag alltså. Var höll plogbilarna hus egentligen? Klockan var 12, och det hade snöat hela dagen. Jag cyklade vidare med stigande irritation.
Typ halvvägs svischar jag förbi Shell. Och vad får jag se?! TVÅ PLOGBILAR!! Och gubbarna som kör... dom står och pratar!

Hallå liksom!

Det är en decimeter snö på varenda gata, varenda cykelbana i hela kommunen!

Var en millimeter från att vråla nåt olämpligt och ge dom fingret på vägen förbi.

Hos min moster var det som vanligt mycket trevligt och god mat, fint sällskap. Kristoffer hade bara en halvtimme lunch och var tvungen att pysa direkt efter maten. 
Själv  blev jag kvar en stund.

Sen cyklade jag hem igen, foooortfarande lika mycket vit skit på gatan.

Nu är det Idol-final. Vet inte riktigt vem jag tycker ska vinna faktiskt... Det känns som att det kvittar, både Alice och Kevin har varit bra.
Pratade jag precis med J, i 45 minuter. Jag pratar aldrig speciellt länge i telefon, men idag hade vi mycket att avverka. Jag vill att hon ska komma hem NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback